Dag 9 i bageriet

Idag har det hunnits med en del i skolan. Jag och en tjej till har gjort blåbärssmörkräm till biskvier, karlsbader med aprikossylt som fyllning (se bild), bakat av mina formkakor och smördegsbotten som jag gjorde förra veckan. Hann även misslyckas och lyckas med vattenfondant, som jag ska glacera mina formkakor med imorgon. Ska hinna med mycket imorgon oxå, bl.a. står majonnäs, biskvier, napoleonbakelser (av smördegsbottnen) och förbereda beställningen på 60 portioners smörgårdtårta som skall vara klar på onsdag.

Idag kändes det mycket bättre för nu hade man lite mer koll vad man skulle hinna med under dagen, innan har vi inte fått planera innan, utan det blev lite hipp som happ under dagen. Men i fredags så gjorde vi en ungefärlig planering och den höll sig ganska bra.


 


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

sv: tack visst är hon det :)

2012-04-03 @ 14:03:41
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0