Dag 10 i bageriet

Idag har det varit full rulle igen. Mazariner och katalaner har äntligen fått glasyr på sig. Vaniljhjärtan har blivit dammade med florsocker. Smördegen har parats ihop med grädde, sylt och vaniljkräm och tillsammans bildat en napoleonbakelse. Jag hann även med att stå i ca. 45 min och gjort en majonnäs på 3 liter olja.

Tog med mig en napoleonbakelse, två vaniljhjärtan, en mazarin och en katalan hem för provsmak. Jag och mormor delade bakelsen, och den var faktiskt riktigt god. Jag brukar ju inte tycka om grädd-och-sylt-tårtor så jag blev förvånad. Har inte gett mig på formkakorna än, får nog vänta tills någon annan dag, blev lite för sött nu.



Butiken idag

Felicia's söta påskbakelser blev som man kan förstå extremt populära, så himla söta. Bredvid ser man napoleonbakelserna, vaniljhjärtanen, mazarinerna och katalanerna.
(Är osäker på vad det är för massa gott på den andra plåten.)


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Hej vad fina. Jag blir ju sugen och det är inte !!!! bra (för mig)

2012-04-03 @ 18:46:03

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0