Vilken olycksdag

Fram tills kvart över tio idag på jobbet var det frid och fröjd! MEN!!! Sen small det. Jäklar vilken smäll. Jag, som alltid är väldigt lättskrämd annars, hoppade HÖGT även denna gång. När jag vänder mig om ser jag en kollega, som står snett emot mig, stå med händerna på huvudet och bara skaka, samtidigt som det vräker ut olja som en fontän och ett vattenfall ut på golvet. Folk kommer springandes från höger och vänster. Jag springer och gömmer mig bredvid min maskin och ser att alla andra gjort likadant, medans reparatörerna och teknikerna glider fram som "bambi på hal is". Vad rädda vi alla blev. Herregud, vilken smäll! Det tog inte så lång tid innan de hade fått stopp på fontänen, men flera hundra packningar hann att bli oljiga. Jag förstår att det inte är så många av er som begriper det jag skriver just nu men kort sagt var det inte alls bra. Packningarna blir inte bra av att få olja på sig och inte vi heller, som tur var var det ingen av oss som fick någon olja på oss! Så resten av dagen så har vi på den raden, där olycka hände, vi var fyra stycken, torkat alla 100-200 packningar som var dränkta i olja. Det gör man för hand med en trasa med var och en. Det var drygt men slappt. Vi hann nästan klart innan vi fick gå hem.


När jag sedan skulle åka hemåt så var det bilkö, väldigt ovanligt. När jag stod still så kom en ambulans körandes vid sidan om och jag förstod att det inträffat en olycka. Strax därpå fick vi rulla en bit. När jag kom förbi olycksplatsen märkte jag att jag gapade... Jag fattar inte hur och vad som inträffat. Men en bil låg under ett träd, ett träd som vält av sig själv, rötterna stod rätt upp. Alltså inte någon som tråkat fälla trädet åt fel håll, utan det måste ju ha blåst ner. Men det som var allra mest konstigt var att bilen var placerad i motsatt färdriktning (heter det så?!). Mer hann jag inte se innan jag var förbi och jag har försökt hitta artikel på internet om det men inget funnit.


Så himla galen dag. Allt detta toppat med nackspärr, också. Mycket gnäll nu men men.

Snart kommer Fidde hem och då ska vi åka direkt ner till Värnamo och lämna in hans bil. ÄNTLIGEN! Efter det ska jag åka till Jönköping (mycket farande idag) och fika hemma hos Clara, tillsammans med Ida & Sarah.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0