Vaggvisor

Jag hade grymt svårt att somna inatt. Vid halv tolvtiden kom Fidde in och skulle sova och då hade jag tagit upp boken igen för att se om jag kunde bli lite trött. Inget hjälpte. Så det blev lite tjöt med Fidde. Han var på sjung-humör så han började sjunga vaggvisor för mig!?! Den ena efter den andra blandat med "Over the Rainbow" och lite annat smått och gott i från Fiddes låtarkiv (det är ganska stort och brett). Dock tröttnade han ganska snabbt på de vanliga texterna i visorna så han bytte ut dem. Så "Trollmors vaggvisa" fick en lite gapigare och "tuffare" slut i form av "...då sjunger hon sakta för elva små trollen, att NU JÄVLAR SKA NI SOOOOVA! Ho aj aj aj aj buff,
ho aj aj aj aj buff
".

Även andra visor fick ett lite otrevligare slut, så de blev bannlysta att sjungas fler gånger! Dock avslutade han sin konsert med "Alla vi" av Dr. Alban. Men som "vanligt" var texten utbytt så istället för att "Alla vi, längtar efter sommaren/sol igen" så längtade vi efter "sova nu", "drömmen nu" och "sängen nu".


Vet inte om det var Fiddes vackra sångröst som fick mig att somna men till slut sov jag och jag hade i alla fall fått 4 timmars sömn inatt.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Emilie

Oanade talanger där :)

2011-10-11 @ 20:47:19
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se
Postat av: Fiddej

Japps, Jag är inte dålig ibland asså... Vet pricksis hur fruntimmet mitt ska tas!

2011-10-13 @ 18:12:42

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0