Arg och ledsen

Åh fan vad ledsen och arg jag är. Har precis fått reda på att ännu en gång hindrar kommunen vilken utbildning jag vill gå. Är så sjukt irriterad på att mitt yrkesliv ska hindras av vart jag bor. Fine, förra gången handlade det om Stockholm men nu var det en utbildning i Jönköping. Den finns inte där jag bor och varför ska jag straffas så jävla hårt för att jag inte visste när jag var 16år vad jag ville jobba med. För det handlar det också om, min ålder. Folk i min ålder eller äldre kan inte byta yrkesväg när de är äldre än 20år. Jo visst kan de det men de kan inte läsa någon KOMVUX-yrkesutbildning. Kommunen tycker att man ska nöja sig med de oerhört många kurser som de kan förmedla på det lokala gymnasiet.


Rörigt inlägg men är så upprörd och förvirrad att jag var tvungen att skriva av mig och hade jag varit hemma hade jag la lipat mig genom kvällen, men här på jobbet måste jag svälja gråten och låtsas vara glad. Det är inte fullkomligt okomplicerat när man vill gråta för minsta sak som går fel.


Visst jag har en liten chans att få få utbildningen men inte så troligt, men får leva på hoppet någon dag till!


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Emelie

men åh....! Finns det ingen privat eller liknade som du kan gå då? Kanske måste du flytta då men det är ju inte för alltid. Kram

2011-10-03 @ 17:25:27
Postat av: mamma

Deppa inte, det måste lösa sig på något sätt.

2011-10-03 @ 18:03:45
Postat av: Lisabeth

Lite svårt mamma att inte deppa!



Emelie: jag överväger att flytta!!

2011-10-03 @ 20:18:26
URL: http://lisabeth.se
Postat av: Emilie

Dom är ju så jävla dumma!!!

Du kan ju alltid skriva dig hemma hos mina föräldrar..eller din syster kan du väl skriva dig hos, så "bor" du ju i jönköping. Funkar inte det??

2011-10-03 @ 20:39:05
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se
Postat av: Lisabeth

Emilie: jag har tänkt på det oxå och det borde funka så det är väl en av utvägarna om det inte går vägen på annat sätt!

2011-10-03 @ 21:47:56
URL: http://lisabeth.se
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Läste i tidningen häromdagen om just det här med utbildningar och att det stängs många dörrar för de som verkligen vill plugga. Jag hoppas att det löser sig!

2011-10-04 @ 09:32:53
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: evelina <3

Vad är det för utbildning du vill gå i stan då??

2011-10-04 @ 15:55:24

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0