Sovrumspiff

Sedan vi flyttade in för "massa" år sedan, känns som en livstid, så har jag inte orkat bry mig om att piffa i sovrummet. Men nu är jag så trött på att det ser så tråkigt ut i fönstret och jag har verkligen tröttnat på de fula gardinerna som vi har haft som mörkläggningsgardiner. Så igår när jag och mamma drog till Gekås i Ullared så hade jag ett mission, jag skulle köpa piff till sovrummet. Jag inhandlade gardin, rullgardin, lampskärp och kruka. Jag tycker det blev mycket bättre, men det kommer nog flyttas runt lite titt som tätt. Jag har såklart inte rullgardinen nedanför gardinen annars, ville bara visa =) Sen angående övertalningsförsöken om att göra oss av med den stora sängstommen, som jag skrev om här, har gått lite framåt. Definitivt efter idag när han slog i tårna i kanterna, något jag har gjort ex antal gånger eftersom jag måste krångla mig in till min sängplats. Jag kämpar vidare...

Bjuder på lite före och efter-bilder här nedan. Lite svårt att ta kort mot ljuset, men vad tycks?

FÖRE




EFTER

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Emilie

va fint det blev. det är alltid så svårt att göra sovrumsfönstret fint när man vill kunna dra för ordentligt, speciellt med rullgardin.

2011-05-28 @ 18:23:47
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se
Postat av: Malin/lokalresan

Måste bara påpeka att jag gillar hur du heter samma sak som Madickens lillasyster. Fint, tycker jag!

2011-05-28 @ 19:32:15
URL: http://lokalresan.blogg.se/
Postat av: Sofie Mitchell

Jättefint ju, jag tycker om sådanna gardiner (den vita med tryck) Mycket fint!

Föresten, tack för receptet på glasstårtan, det blev en klar hit! Och det bästa är att det blev över en stor bit som ligger i frysen för mig att kunna norpa på :)

2011-05-30 @ 16:12:46
URL: http://lifebymrs-m.blogspot.com/

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0