Planteringspyssel

Jag "svängde" förbi blomsterlandet på väg hem från jobbet eftersom jag hade ärenden idag också. Jag var på jakt efter smultron-, jordgubbs- och morotsfrön. Förra året blev jag så sugen på att odla eget, så i år tänkte jag försöka i en liten, liten utsträckning att odla något gott. Hittade inga smultron- och jordgubbsfrön så det fick bli "färdiga" plantor istället. Tur är väl det för jag hade aldrig haft tålamod att vänta tror jag. Men morotsfrön hittade jag så jag ska så något frö i en djup kruka för att se om det går.




Vad har du på ♥ ?
Postat av: Emilie

Det går alldeles utmärkt att så morot i kruka, det gjorde jag när vi bodde i lägenheten :)lycka till!

2011-05-05 @ 21:42:51
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se
Postat av: Lisabeth

Ja, jag hade för mig Emilie att du sa det förra året att du hade gjort det och att du tipsade om att jag kunde göra det =) Ahh, lite minne har jag. =)

2011-05-05 @ 21:50:28
Postat av: mormor Inga-Lill

Härligt,nu kanske man blir bjuden på smultron och grädde till sommaren!!!!!!!

2011-05-06 @ 10:13:33
Postat av: Emilie

Vill du ha några solrosor med? Jag har massor, tänkte inte riktigt på vad jag gjorde när jag satte alla fröna :) Jag kan inte med att bara döda dom, dom är ju varelser :)

2011-05-07 @ 20:53:03
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0