Mystiskt väder

På vägen hem från jobbet ikväll så förstod jag varför jag haft sån jobbig huvudvärk hela dagen. Jag trodde det var för att jag druckit för lite men icke, det var åskan. Herregud vad det blixtrade hela vägen hem. Hela himmelen lös upp med jämna mellanrum. Förutom en blinkande himmel och en mullrande huvudvärk så var det ett sånt där läskigt köra-i-mörker-väder. Först blev det lite dimmigt sådär på vägen, sen steg dimman och var sådär jobbigt i vägen så man knappt ser vägen varken med eller utan helljus. Efter dimman började det regna och till sist var det både dimma och regn, puh. Det tog lite längre tid att åka hem idag.

Sen tyckte jag det var roligt att se alla jäkla grodor som hoppar ut i vägen, vet inte om de flyr regnet eller varför de hoppar ut på vägen (jag har aldrig sett några grodor innan om kvällarna). Jag slutade räkna de vid 7st, "inombords" höll jag tummarna för att grodor var de enda djur som får för sig att hoppa ut i vägen så här sent. Alla de stora djuren kan hålla sig utanför vägen tycker jag!

Tråkigt inlägg men men man får inte så värst mycket "bra" bloggidéer när man har ett ganska monotont arbete.



Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Vi konstaterade att det var ett aggressivt åskväder! Så det var väl därför grodorna drogs till vägen. Tänkte på dig i går kväll, Fy vilket väder att köra i.

2011-05-12 @ 18:41:54
Postat av: mormor Ingalill

Lilla gumman vad jag är glad att du kom helskinnad hem från jobbet, det var ju ett förfärligt väder. Jag satt i fönstret och tittade på blixtarna och tänkte på dej som skulle köra i det hemska ovädret-

2011-05-13 @ 10:23:52

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0