Måndag

Igår var det ju som jag tror alla vet, Mors dag! Såklart att jag firade mamma. Hon fick en fiiin bukett och två spel som hon tittat ut på Gekås när vi var där. Det var en flängig dag, först femkampen, sen mormor och sen dammgatan = svärföräldrarna. Det kändes som att jag gick från matbord till matbord. Jag hade inte tänkt att äta något hos mor&far, men så har min morbrors man för vana att ta med fläskstek till mamma, från Danmark. (?! Mamma, Det är fläskstek, va?) Så den lagade mamma till och den såg så god ut och med den knappriga svålen... smaskens. Jag kunde inte motstå. Sen var det fika hos mormor och hon hade sparat på krutet. Det var drömtårta, veteskivor, smördegskakor och bruna bröd. Prinsesstårta också, men den hoppar jag. Så där åt jag mig mätt på godsaker. Direkt från kaffebrödet till middag på Dammgatan. Entrecote och rotfrukter, tror jag det bjöds på om jag inte minns fel. Sen var det bara hem och fixa i ordning matsäck till jobbet och gå och lägga sig.


Buketten till mamma från mig och systra Mi.



Idag har varit en otursdag, eller otur och otur. ALLT har gått emot mig i princip. Det började redan på jobbet. Varje detalj som jag tillverkar märks med olika färger. Färgen finns i glasburkar med en pensel, ser ut lite som nagellack. En sån spillde jag ut över hela golvet vid min maskin idag. Det är ingen fara, det är lite färgklickar här och var på golvet, det händer ganska ofta. Men det blev kladdigt och jag kände mig dum. Sen när jag skulle åka hem så körde jag vilse och hittade inte ut ur Gislaved, eftersom den väg jag tidigare kört tydligen var en enkelriktad gata, vilket jag inte sett en enda skylt om. Men det var det en som upplyste mig om förra veckan. Sen när jag kom hem skulle jag tvätta och då klämmer jag ena fingertoppen i handtaget till tvättmaskinen. Det blev ett sånt där härligt nyp så fingret är helt ömt. Sen var det dags att laga mat och då tappar jag stekspaden säkert 5-6 ggr på golvet så det kladdar ner på det redan extremt skitiga golvet. Så det var bara att torka, torka, torka och torka. Jag hoppas att det var slut där för idag. Sen har jag också fått reda på att Fiddes kläder som vi beställt från H&M är slutsålda. Även en kudde som jag beställt från ett annat ställe och sett sååå mycket fram emot eftersom jag hittade den billigt på en webshop på internet, var slutsåld så den kommer inte komma hem till oss heller =(

Som plåster på såren så unnade jag mig en bukett rosor nu när jag var på affären. De påminde om de vi gav till mamma och de är ju så vackra så jag kunde inte motstå dem.



Åh, så himla störigt är det. Inte nog med alla motgångar, kroppen är en enda stor motgång. Jag är så himla trött och har ont i hela kroppen, och ändå försöker jag hålla mig igång tills 21.30 så att jag kan somna gott sedan efter en dags flängande. Nu ska jag kila ner och hämta sista tvätten innan jag går och knyter mig.

Hoppas ni andra haft en bättre dag och att jag får en bättre dag imorgon.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Tack för de underbara blommorna. Hoppas du får en bättre dag i morgon och sov gott.

2011-05-30 @ 21:34:14
Postat av: Kajsa

fin bukett! jag och mina systrar hade inte pratat ihop oss, så mamma fick typs 9 mörka choklakakor, och en chokladask, haha!

2011-05-30 @ 23:30:23
URL: http://kajsagronlund.blogspot.com
Postat av: ♥ Lisabeth

Hihi, Kajsa. Jag hoppas att hon gillar choklad! =)

2011-05-31 @ 18:05:01
URL: http://lisabeth.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0