Jag tar helg!

Sängen är bäddad med nytvättade lakan och överkast (det händer inte allt för ofta). Bilen är besiktigad. Balkonggolvet är färdiglagt. Fönstrena har levande blommor igen (de andra dog för några veckor sedan men jag har inte ORKAT ta ut dem). Balkongen känns som en trevlig plats inför sommaren. Jag är klädd i fyra nyanser av beige trots att det är regnigt. Sommarduken på matsalsbordet åkte på. Lägenheten är rensat på småskit som legat framme i några veckor. Snart kommer Emelie för lite öl och snickitisnack. Nu är det helg.

Jag tycker ändå att trots att det regnar och har åskat i några dagar så är sommaren här. Man kan gå klädd somrigt och man kan sommarpimpa lägenheten. Regn och åska hör till svensk sommar.


 

Vad tycks om balkongen? Visst blev golvet snyggt?
Det är dock för jäkla fult att golvet har en träfärg, stolarna en och bordet ett. Det är inte vackert, men en duk på bordet och kuddar på stolarna så kanske man inte tänker på det.

 

Nya blommor i fönstret.
Får se hur länge de överlever. Får nog ta och dra ner persiennerna när det blir sol igen.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Papps

Det ser jättefint ut:)

2011-06-10 @ 21:44:54
Postat av: Emilie

jättefint bettan! bra jobbat!!!

2011-06-10 @ 23:41:09
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se
Postat av: mamma

Syggt som kusinen sa. Du har lyckats att få balkongen att se mycket större ut =)

2011-06-11 @ 08:30:20
Postat av: mormor Inga-Lill

Vad fint det har blivit

2011-06-11 @ 10:01:48

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0