Inte kul att vakna

Nej, idag var det inte kul att vakna upp och påminnas om att allt som hänt i Norge nog verkligen hänt och att också nattens drama varit verklighet. Det som hänt i Norge är ju fruktansvärt, vet inte ens vad man kan säga mer än hemskt. Mår illa av sånt här. Jag kan knappt läsa i tidningarna för det är bara för mycket att ta in, jag låter Fidde och mina föräldrar uppdatera mig istället.

Det var som sagt drama här på hemmaplan under natten också. Jag vaknar till av att Fidde pratar i telefon, men somnar snabbt om igen. Fidde väcker mig runt 03-03.30-tiden och säger att han ska åka till Vaggeryd och hämta hans bror Richard för han hade blivit misshandlad och rånad. Jag var inte riktigt vaken så jag trodde att detta var ett av Fiddes miljoner olämpliga skämt, men så var icke fallet. Detta fick jag senare återberättat av Fidde, när han kom hem! - Richard hade alltså på väg till en kompis stött på några ungdomar som ville honom ont. När han inte ville ge dem några cigaretter så bad de istället om plånboken och mobilen, vilket Rille också vägrade. Då hotade de istället med fjäderbatong! Rille såg ingen annan utväg än att hoppa på en av dem i hopp om att de andra skulle bli rädda och sticka, men det fick motsatt effekt. Alla hoppade istället på Richard! Jag har ju inte sett hur han ser ut, men enligt Fidde så kommer han nog ha ont ett tag framöver.

Idag på förmiddagen så ringde Richard till Fidde och berättade att han var på i Värnamo på akuten, för han har riktigt ont i nyckelbenet/axeln och för att dokumentera skadorna hos polisen.


Vad är det för jäkla värld vi lever i?? Det är helt sjukt.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mormor Inga-Lill

Jag håller med dej, Världen har blivit hemsk, man ryser. Det händer ju hemska saker både när och fjärran.

2011-07-24 @ 11:01:10

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0