Äntligen

Det är ju bröllop på lördag i Karlstad. I typ mars-april köpte jag en klänning som jag skulle ha. Men för någon vecka sen började jag tveka. Jag trivdes inte i den alls och känner jag mig inte bekväm i det jag ska ha på mig så blir hela dagen lite sträv. Så nu har jag har jag gått runt i 2-3 veckor med lite panik. Vad ska jag ha på mig? Jag har letat i affärer i Jönköping, Värnamo och Gislaved, men inget som fångat mitt intresse.

NUUU kan jag slappna av. Klänningspaniken är över. Idag kom det ett paket med posten. Det var samma klänning som jag har haft hem två gånger innan, i storlek L och storlek M, nu kom storlek S. Önsketänkande att jag skulle komma i den, men jag var ju tvungen att testa, för storlek M var alldeles för stor tyckte jag. Snacka om snabba ryck, jag fick strl M-klänningen (kallar den för M bara sen orkar inte skriva "storlek X-klänningen" hela tiden), i måndags, beställde S samma dag och fick hem den idag. Så tro mig, jag blev överlycklig när jag insåg att jag kom i S. Jippi.

Drog med klänningarna till mamma för lite mannekäng. S var ju lite kortare så vi började på och fundera på hur man kunde sy in M, vi (läs: mamma) nålade och tråklade och donade. Efter en stunds pysslande av mamma och gnällande av mig så blev jag tills slut helnöjd, mamma också. Nu kan jag pusta ut. Klänningen är fixad. Jag har något att ha på mig på lördag när det är dags för Fiddes äldsta bror att gå ner för altargången. Nu i denna stund går Fidde runt och provar hans kläder. Det blev såå mycket finare än vad jag tänkt. Han är så stilig. Min fina man. Jag ville så gärna visa på bild på honom i sin utstyrsel men ni som inte ska på festen får hålla er tills lördag, det kommer nog något MMS-inlägg under dagen.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Vanilla

Vad skönt att du har hittat en klänning som du trivs i! :-)

2011-07-13 @ 22:02:07
URL: http://byvanilla.blogspot.com
Postat av: mamma

Och Tinna var ursnygg i klänningen :))))

2011-07-13 @ 22:11:57

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0