Matlotteri

Efter många om och men, och många hål i Fiddes huvud efter att jag har tjatat sönder honom, så kom han på en idé. Jag tycker det är så himla tråkigt att komma på mat i veckan och jag är så dåligt på att variera. Så Fidde sa att vi skriver typ 10 lappar var med olika maträtter och så lägger vi det i en skål och drar lapp för lapp och efter det blir det en matsedel för två veckor. Och om det blir samma mat (vi kanske skrivit samma maträtt) två dagar i rad så får det bli det. Så det gjorde vi idag.



Såklart så började hela "lotteriet" med samma rätt två dagar i rad. Men men inget att göra åt. Tacos är ju gott.
Smart idé av Fidde i alla fall, tycker jag. Nu har jag inget och gnälla över när det gäller maten i alla fall =) Så är det bara att spara lapparna och använda igen om två veckor, då kan man ju också lägga till fler maträtter om man vill.

 

Jag drog lotterna och Fidde antecknade schemat. Kanske inte världens bästa matsedel, men gott i alla fall.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

ska nog knycka konceptet ;)

2011-01-16 @ 19:33:34

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0