Macaroons

Igår provade jag mig på att göra macaroons. Det var pilligt, och lite knepigt. "Lyckades" med första plåten men misslyckades med de två andra. Jag måste testa idag igen för att få till snitsen lite, de ser inte riktigt ut som de ska. Men gud vad goda det blev. De ska vara platta som den gula, men som ni ser så har de gröna en liten topp = helt fel. Sen gick några sönder i ugnen, tråkigt. Så som sagt, idag ska jag exprimentera lite till och byta till cupcakefrosting istället för den chokladkräm jag hade nu.



Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

De såg väl jättefina ut! Kan ju inte bli mäster-konditor direkt!! Kanske ska ta jobb som det?

2011-01-30 @ 13:34:53
Postat av: mamma

Oj vad jag blir sugen. Kan kanske bli bjuden på dem någon gång>???

2011-01-30 @ 15:06:12
Postat av: lisabeth

Kan komma upp med dagens bakning senare ikväll.

2011-01-30 @ 15:10:50
Postat av: mamma

Tack tack de var jättegoda. Hmm mår lite illa nu! Varför går det inte att äta hur många som man vill?

2011-01-30 @ 18:26:34
Postat av: Emilie

Såg du GoKväll lördag förra veckan?? Då hade dom sveriges bäste konditor där som bakade sånna där. Och gav lite tips, kanske finns på svtplay om du inte såg det :)

2011-01-30 @ 20:11:43
URL: http://lindgatan.bloggplatsen,se
Postat av: lisabeth

Nej, Emilie det missade jag. Men jag får nog ta och kika in på svtplay och leta rätt på det.

2011-01-30 @ 20:22:39

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0