Sista dagen

Jaha då var denna veckan avklarad. Det blev nog första och enda veckan på detta jobb. Verkar som jag inte har något jobb nästa vecka. Men ska inte måla upp en ledig vecka än.

Dagen gick bra, väldigt skönt att det var en kort dag! Nu har jag nämligen fått tillbaka mitt ont i handleden och handen som jag hade när jag jobbade förr. Det är inte kul. Igårkväll och idag på morgonen var det helt olidligt. Jag kunde knappt röra handen, men så kom smartis Fidde på att vi har super-duper-mega-bra plåster som är som Zon. Så efter att ha haft på det i någon timme så kunde jag i alla fall röra handen så jag kunde jobba i alla fall.

Typiskt att man typ börjar lära känna människorna man jobbar med och så ska man inte komma dit mer. De var söta idag, hoppades allihopa att jag skulle komma och jobba nästa vecka också. Den ena som inte pratat så mycket med mig för jag förstår inte henne alls, kände väl att jag kanske inte skulle komma nästa vecka så hon var tvungen att fråga mig allt som de andra frågat under veckan. Det blev en intensiv timme mellan 10-11, hon bara spottade ut frågor som knappt gick att förstå. Alla frågor slutade med, "e da ba?".

B: "Du bo Vernamo?"
Jag: "Nej, i Skillingaryd!"
B: "Aaaa, E da bja?"
B: "Du bo mamma, e da ba?"
Jag: "Om jag bor med mamma och pappa? Nej pojkvän"
B: "Aaaa, E da ba? Pojsven han  jobba?"
Jag: "Ja, han jobbar, i Skillingaryd."
B: "E da ba?"

Ja, så där höll det på i en timme. Flera frågor fick hon nog inte svar på för jag förstod de inte, och då är det bara att nicka och le stort. Men en hel del frågor hann hon med, allt från om jag var svensk, till när vi skulle gifta oss och hur många siskan (syskon) jag och min pojkvän har. Det roligaste är nog ändå "Är det bra?" efter varje fråga, som "Du fran svensk? E da ba?". Vad svarar man på det liksom, jo det är bra att vara svensk? Det var också tydligen jättebra att Fidde är äldre än mig och att han inte varit gift innan!! =) De är för roliga. De alla fyra har frågat samma frågor, fast olika dagar. Fast samtidigt har jag frågat de alla samma frågor, så det går väl på ett ut.

Nu ska jag lägga denna veckan bakom mig och se fram emot en skön lugn helg. Hoppas på lite sällskap av Emelie till På spåret ikväll igen, men får se. Imorgon ska jag och Fidde ha hemma kväll med film, kinamat och snacks.

Håll tummarna för att jag får jobba lite nästa vecka ändå.



Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0