Som sagt

Som jag skrev om igår så börjar jag med projekt och har fyllt av idéer, men så kommer något annat emellan. Eller så blir det som det blev nu, orken och energin tar slut. När jag varit i Värnamo idag och kom hem så var jag full av energi och tänkte att idag är det dags att ta tag i projektet: KÖKET. Köket har jag velat möblera om jättelänge men inte haft energi att ta tag i det. Sen är det så kruxigt att möblera. Men idag började jag i alla fall. Jag slet ut allt vad möbler och småprylar heter. Dammsugade och torkade golven, och nu vet jag i alla fall att det är rent, trots att det inte syns. (Jag ogillar skarpt vårt köksgolv, det ser alltid skitigt ut. Även när det inte är det.) Så tänk er ett helt möbeltomt kök. Här tar energin slut. Alla inredningsidéer flyger ur huvudet och jag har heller ingen ork att ställa tillbaka allt som det stod.

Så jag försöker att fullfölja idén ändå. Jag går bort till kupan för jag har tänkt att införskaffa två stolar, gärna udda. Jag hittar bara en jag vill ha, för 10kr. Helt sjukt, skulle kostat 20kr, men de har halva priset på allt i butiken (fråga mig inte varför). Den passade jättebra vid fönstret i köket. Men så är den stora frågan vart jag ska göra av de andra möblerna, två köksöar och en "byrå". Byrån har jag tänkt att skippa i köket och hitta mig ett litet pytte bord att ha mellan de två stolarna. Men saken är den att byrån var mest till förvaring och nu har jag ingen stans att ha alla de prylarna som var på och i den. Hmm!? Åh jag blir så trött bara att tänka på det.

Nu lämnar jag köket och lägenheten igen för att rensa skallen, förhoppningsvis har jag mer energi och ork när jag kommer hem igen. Jag ska ta en tur till mormor och hjälpa henne med lite saker.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0