Ledig dag

Min lediga dag har jag spenderat mestadels med mormor. Vi har ätit god mat, spelat Yatzy och smaskat i oss semlor. Vi har gjort ärenden på affären, städat ur skafferiet och gjort back-up på datorn.

 

Yatzy började vi spela för ett tag sedan och har spelat några gånger nu det senaste, men varje gång glömmer vi de riktiga reglerna och då blir det lite tokig poängräkning. Ibland blir det 50poäng i bonus och ibland 100poäng. Men strunt samma, kul är det i vilket fall, trots att mormor för det mesta klår mig i diverse spel.

 

Det är roligt att titta i mormors spelskåp, det finns många minnen till de olika spelen. Vi spelade mycket när vi var små och var hos mormor&morfar. Ibland var det bara jag och mormor, ibland var kusinerna Fanny&Felicia med och ibland spelade hela släkten canasta. Ibland spelades det yatzy eller andra tärningsspel, ibland olika kortspel, ibland "bowlade" man med stenkulor och små träkäglor och ibland lekte man "gömma nyckel".

 

 


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0