Ett gott skratt

I tisdags så fick jag äntligen igång VHS-spelaren och kopplade in den i tvn, då jag ännu inte verkar ha fattat hur jag får in filmen i datorn. Ska testa några gånger till i helgen. På de gamla VHS-banden var eget material inspelat. Det var en blandad kompott, men det var till mesta del jag och kompisar som spelat in lite kul film. Det gav en del härliga skratt. Jag önskar att jag kunde dela med mig av dessa härliga inspelade filmer, men vågar inte lägga ut det här. =) Men skrattade gott gjorde vi, jag och Fidde.



Ibland filmsnuttarna så fanns:

  • Min, Evelina och Sarahs version av 2005-års omgång av Paradise Hotel. Åh så underbart. Alla minnen kommer tillbaka. Som vi kämpade och la ner vår själ i detta projekt. Projektet "Paradise Hotel parodi" kom till när vi tre var uttråkade under påsklovet samma år. Det är det roligaste påsklov jag haft.

  • Evelina och Lisabeth som ca 10-11åringar. Vi spelade in barnprogram, nyhetsprogram och såpor. Det finns inget sammanhang och manus fanns inte =) Det är helt ljuvligt att titta på.

  • Ena delen av Mp1A's kortfilmer. Ämnet var kontakt. Som Fidde fick höra i tisdags, jag tycker att min och Claras bidrag var bäst såklart. Den var kort, man förstod var den handlade om och den var rolig. Den handlade om en dammråtta som jagas av dennes värsta fiende, Snabeldraken.

  • Filmen från skolresan till London. [Sarah, kommer du ihåg att vi gjorde en videodagbok?! Det jag jag helt glömt. Men vi satt på toaletten, i duschen och talade om dagen som gått. Vi var bra tokiga.]
  • Sen var det massa blandade filmsnuttar från bl.a. när jag hade med mig filmkameran till skolan. Roligt att se skolan igen, lärarna och lektionerna. Man får en liten klump i magen av saknad och nostalgi. Högstadiet och min klass var som en saga så här i efterhand, såklart tyckte man inte det då.




Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0