Beslut

Som jag skrev i förra inlägget så har jag fått någon knas energi så jag får saker och ting gjorda, det händer annars inte så ofta. Idag tog jag ett beslut jag tänkt på mycket länge, men så kommer något emellan. Jag blev världsförälder på Unicef och även månadgivare på Hjärnfonden.

Världförälder
för att det känns bra att skänka något till barnen, dock orkar jag inte med fadder (jag vet att det låter taskigt), men det blir orättvist för det lilla barn som får mig som fadder eftersom jag kommer inte skriva eller skicka grejer. Det är bättre att bara skänka pengar till en organisation som hjälper barn.

Hjärnfonden
, därför att jag lider av migrän (mamma och mormor också). Jag har också drabbats av depression några gånger och jag vill att man ska kunna hitta något bra bot mot det. Såklart mot alla andra fruktansvärt jobbiga sjukdomar som bl.a. Afasi, Alzheimers sjukdom och Parkinsons sjukdom. Det känns skönt att kunna säga att jag skänker pengar till välgörande också och inte bara spenderar allt på ytliga ting.



Vad har du på ♥ ?
Postat av: Fidde

Du är snäll com tänker på andra medmänniskor som du inte ens känner. Tänk om fler personer gjorde det, inkl jag själv. =)

2011-08-30 @ 18:52:28
Postat av: Papps

Jag blir varm i hjärtat av din omtanke :)

2011-08-30 @ 20:56:16
Postat av: ♥ Lisabeth

Jag är ganska stolt över mig själv! =)

2011-08-30 @ 21:14:53
URL: http://lisabeth.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0