Lite virkpyssel

Det som är näst tråkigast med att virka en stor pläd, alltså efter att fästa alla trådar på varje ruta, är att ordna upp så att ingen ruta eller rad blir den andre lik. Visst det kommer säkert att bli någon som ser ut som en annan, eftersom jag inte kan lägga upp alla på bordet på en gång och hålla koll på alla samtidigt, då hade jag blivit helt yr. Det tar mycket tid bara att portionera ut dessa ca 190st rutor som är de jag håller på med just nu. Jag kontrollerar inte upp dessa med de 100st som jag har liggandes som är färdiga. Så det kan ju tänkas att några blir likadana, men vad gör det? Det är ju handarbete och det ska ju synas. Jag tyckte jag var grymt smart som för ett tag sedan kom på att jag kunde offra några fryspåsar till att ha varje färg/garn och deras rutor som skall virkas/har virkats i. Det blev mycket lättare att hålla koll och inte slarva bort några rutor.


Varv 2 är färdigt på alla färger och rutor. Nu ska det bara blandas och ges lite huller om buller.

 

Blandat och klart! Redo för 3:e och sista varvet.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Jag blir så imponerad vilken uthållighet. Det måste vara nedärvda gener från din mormor.

2011-04-06 @ 21:52:17

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0