Bo&Leva mässa och Syfestival

Igår var jag på Bo&Leva mässan och Syfestivalen på Elmia. Med mig hade jag Emelie, mamma, pappa och farbror. Joanna och Per träffade vi en snabbis också. Vi åkte först och främst dit för Bo&Leva men jag tror att jag hade mest glädje av Syfestivalen. Jag gillar ju virkning, stickning, sy och pyssla. Så det blev lite inköp. Tog äntligen mig i kragen och köpte mig en riktigt bra sax som jag kan ha när jag virkar, nu har jag bara haft en vanlig slö allt-i-allo-sax. Så den blev jag glad för att jag fann för ett bra pris. Sen blev jag och Emelie helt förälskade i olika skinnfällar som man kunde ha till pall- eller stols"dyna". Helt underbart vackra. Det fanns kanin, alpacka (?!) tror jag det var och den som jag köpte. Emelie ville köpa och jag också, men jag visste inte vad jag skulle ha den någonstans. Så när Emelie stod och skulle välja så slog det mig att jag kunde ha en på min stol i köket. Helt överlycklig över att jag kunde få köpa med mig en av de vackra skinnen. Synd bara att det inte blev så snyggt som jag tänkt, men nu har jag den i alla fall. Det kanske får bli till någon pall vid ett senare tillfälle. Inne på Bo&Leva mässan var det mer för folk som har hus, vilket varken jag eller Emelie har, så det blev bara inredningstidningar inköpta. Jag har knappt plats för fler nu, men måste ju passa på när man kan köpa 5st för 50kr, när de annars kostar 50kr/st. Jag kunde dessutom inte välja mellan två tidningar så helt plötsligt var tjejen så snäll så jag fick 6st för 50kr =) Sånt gillar vi.


Det är kanin och räv blandat. Är den inte snygg? Jag bara älskar den.

 

 

Nu blir det mycket inspirationsläsning framöver.

 

 



Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0