Kvällspyssel

På söndag är det ju Halloween, och det jag tycker är det bästa med denna "högtid" är PUMPAN! Framförallt pumpakärnorna. Så i veckan införskaffade jag mig en pumpa och ikväll har jag pysslat med att gräva ur innehållet, rosta kärnorna och skära ut den typiska figuren i pumpan. Det tar längre tid än vad man tror och det är sjukt jobbigt att gräva ut allt ur pumpan.


Före alla ingrepp...

 

Det är alltid så spännande att öppna pumpan, tänk om det inte är så mycket kärnor. Sen är det så himla läskigt att stoppa ner handen i, det är så slajmit och så ser man liksom inte exakt allt som finns där. Haha. Här börjar alltså jakten efter de kladdiga kärnorna, de slinter lätt iväg så man får vara benhård mot dem. De ska bara upp och ut från sitt hem. Sen när man fått upp alla är det bara till att börja gräva ut på riktigt och rensa upp inuti och rosta kärnorna.

 

Efter alla ingrepp...

 

Fidde tyckte att han såg vindögd ut, jag tycker han ser skraj ut och det var meningen att den skulle se arg ut, som på originalet här under, men men.

 

 

Kärnorna blev goda, dock rostade jag nog första omgången lite för länge så de smakade lite "bränt" men men.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Isa

Vad häftig den blev! Du är så himla pysslig och kreativ! Hoppas ni hade en mysig helg! Kram

2010-11-01 @ 10:20:53
URL: http://isabelleemilsson.blogg.se/

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0