"Landet för länge sedan"

Åh, jag var inne på LOVEFILM och fyllde på min filmlista och helt plötsligt kom jag över "Landet för länge sedan" och jag kunde inte låta bli och klicka så att den kommer hem till mig på hyrtid. Herregud vilka minnen.

Kommer aldrig glömma när vi fick gå i samlad trupp till Skillingaryds bion och titta på bio på skoltid. Vi fick alltså se denna, kommer inte ihåg vilken klass det var i men måste varit någon gång på lågstadiet. Detta är mitt första biominne, om man nu kan kalla det bio, det var skolbio och inte redig bio.

Om det ska vara riktig bio då man var med föräldrarna så är det "Fyra bröllop och en begravning" som är mitt första biominne. Jag kommer aldrig glömma den dagen vi allihopa gick på bio, jag vet inte om vi kanske gjort det tidigare men detta är den första gången jag kommer ihåg. Det var dåligt väder denna dag, typiskt ruggigt höstväder (jag tror det var en lördag) och jag tror bestämt det var åska i luften, så man fick inte titta på tv hemma. Då kläckte någon idéen om att vi kunde kanske gå på bio. Det är i alla fall så jag minns det. Don't blame me om det är fel, jag var för tusan bara 6år. =)

Sen ett annat biominne är från samma år som Hugh Grant-rullen, när jag är på Lejonkungen på Skillingaryds bion tillsammans med mina kusiner och min moster. Jag har en lös tand och den är så irriterande så jag vrider och vänder på den hela tiden. Mitt under bion, och jag tror bestämt det var när Simba blev bortjagad av Skar i tron om att han dödat sin far (så lägligt, jag lyckades alltid gå iväg från filmer när jag var liten när det var lite ledsamt. haha.), så vrider jag på tanden så mycket att den fastnar ut och in...aj aj aj. Så jag var tvungen att gå ut på toaletten och vrida tillbaka den, men jag klarade inte av de så jag var där ute jättelänge innan min moster kom och fick hjälpa mig. Haha.



 

 

Vad jag saknar bion i Skillingaryd. Kanske ska ta och starta upp den?!


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0