Helgen i Göteborg

Varning för ett jättelångt inlägg!!

Fredag
- ca kl. 14.00 satte jag, Fidde och Richard oss i bilen med all packning för att bege oss till Göteborg. Jag satt i baksätet, lika bra för jag var pissur, med min dator i knät och försökte plugga lite lätt. Vi var väl framme vid 16-17-tiden, minns inte riktigt. Incheckning, lite pyssel och omstylning innan klockan slog 19. Åh, måste bara berätta vad  glad jag och Fidde blev  när vi fick ett välkomstbrev av Sofie & Jamie på hotellrummet. Först trodde jag att hotellet var så himla seriösa, men sen kände jag igen textsnittet och de gröna linjerna och förstod att det inte var hotellet. Så mysigt så, lkite godis, en karta och ett brev, roligt. vid kl. 19.30 var dags för Welcome dinner på "Lilla torgets vinkrog". God mat, jättemysig liten restaurang och trevligt sällskap.



Lördag
- Dagen börjar med hotellfrukost vid kl. 8. Kl. 8.50 var det dags att åka med Sofie&Emilies mor och far ut till festlokalen  för att piffa till servetterna, med blad och blomma och göra i ordning det sista. Innan jag åkte ut dit sa jag till Fidde att när jag kommer tillbaka så ska vi gå och äta något, och kl. 12.30 måste jag hoppa in i duschen för att hinna bli färdig och inte stressa, bussen till kyrkan skulle gå kl. 14.15. Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig =) Det var ingens fel, utan det tog bara lite mer tid än vad jag räknat med. Vi åkte i stället från festlokalen kl. 12.40 och jag var väl framme vid hotellet vid kl. 13. Så Fidde fick köpa en fralla och kaka på hotellets fik istället och ta med upp till mig medans jag flängde runt på rummet. Vi hann klart till slut och fick springa till bussen.

 

Kl. 15 var det dags för vigsel i den mysigaste lilla kyrka jag någonsin sett. Så himla fin var den. Såklart var brudparet de vackraste och finaste i kyrkan och därefter brudtärnorna och bestmannen. Ingångsmarschen var ljuvlig, så fin fiolspel (säger man fiolspel?). Andy som sjöng och spelade i kyrkan var suverän, han var förövrigt toast master på kvällen också.





Jag & Fidde fick åka "limmo", tillsammans med Emilie&Richard, Mikaela&Charlie (den andra tärnan + hennes pojkvän) och Kim (Emilie&Sofies lillebror) till festen från kyrkan =)
När vi kom fram till Stora Holms Säteri så var det champagne skål, fotografering och signering i gästboken innan brudparet anlände.


 

Sen var det middag, tal och dans hela natten lång. Maten var så jäkla god, mmm. Talen var fina. Ett uppträdande som var suveränt var när två av Jamies vänner gjorde deras nummer, "Angel" med Shaggy. Herregud, jag tyckte att jag kunde den bra, men jäkla va grymma de var. Synd att jag inte kan lägga upp en video här, för jag filmade hela låten. Så himla bra. På kvällen kom en DJ och spelade musik nattenlång. Han var jättebra, härligt med en som kan det där och ser vad folket på dansgolvet vill ha och inte kör massa eget. Vid tolvslaget var det fyrverkerier och nattamat.

 

 

Dagen var helt toppen. Du har gjort ett toppen jobb, Sofie! Tack för att vi fick vara med på eran dag.

 

 

Söndag - Helst en dag jag inte vill skriva om. Jag och Fidde vaknade och mådde jättedåligt båda två av olika anledningar. Jag hade endast druckit ett glas vin kvällen innan så ont i huvudet var inte mitt problem. Däremot resten av kroppen mådde inte bra, framförallt magen. Vi skippade hotellfrukosten,
L - Vill du ha frukost?
F - Nej, du?
L - Nej, ställer du om klockan?
F - Ja *snark*
Utcheckning vid kl. 12. Fidde åkte iväg till festlokalen för att hjälpa till och ta hem alla glasen som skulle till Skillingaryd. Jag tog en sväng på stan, för att hitta en morsdags present. Det blev inte mycket shoppat, då jag mådde så dåligt att jag var tvungen att avbryta shoppingen (aldrig hänt förr!!) för att sitta på en bänk och stirrra på folk tills dess att Fidde bad mig leta upp honom.

Jag & Fidde är inte så bra på att hitta i Göteborg, varken med bil eller till fots. Jag sa till Fidde att skriva in på GPS:en vart jag var så hoppades jag att han skulle hitta mig. Lite senare ringer han och säger att han är i närheten och att jag ska gå och leta upp honom. Jag går och går och går. Vid denna tiden är jag så himla klen i psyket för jag är trött och mår dåligt, så jag går och störtlipar medans jag letar efter ett stort hus och en vinröd bil utanför. Till slut efter många tårar så hittar jag honom äntligen och vi kan äntligen åka hem så jag får vila i min egna säng.

Nej, men slut på problem denna söndag var det inte än. När Fidde börjar köra ut från Göteborg börjar bilen låta lite konstigt för att vid nästa rödljus paja totalt. Jag var inte starkare i psyket nu, så tårarna bara rinner och jag kan inte prata. Jag bara tänker på att jag kommer få vara kvar här i Göteborg i all evighet och att jag aldrig kommer hem till min säng.

Kopplingen var av eller sönder eller vad vet jag. Det går inte att koppla upp eller ned i alla fall. Med bilen full av glas, skuttar vi framåt med start på tvåan för att inte stå mitt i vägen. Ringer efter assistanskåren och sen får vi gå till stationen för att invänta tåg hem.

Klockan var 14.30 när jag äntligen satte mig i bilen hos Fidde och njöt av tanken att jag skulle vara hemma kl. 16.30. Nu istället fick vi ta ett tåg som gick klockan 17.07 istället och vi var hemma vid 20.15. Jäkla piss avslutning på en annars så toppen helg i Göteborg.


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0