Irriterande saker

Som många vet så har jag emellanåt väldigt svårt att sova. Natten till tisdag var en sån natt, låg och glodde i taket tills typ kl. 4 för att sen slumra lite till kl. 6, innan jag finally somnade och sov tills typ kl. 12.

Så när jag igår kväll blev jätte trött vid kl. 20 på kvällen så tänkte jag det är bäst att passa på och gå och lägga mig när jag väl känner trötthet.

Jag var så trött att det gjorde fysiskt ont i hela kroppen. Det värkte i benen, armarna, ryggen och nacken när jag låg i soffan, när jag gick till toaletten och när jag sedan la mig i sängen. Jag var så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna och handen upp för att borsta tänderna. Jag var så trött att det var för jobbigt att hänga upp kläderna på klädhängaren, utan de fick ligga på hög på golvet. Jag var så trött att det var jättejobbigt att gå upp och släcka lampan efter det att jag lagt mig och kommit på att jag glömt och släcka i taket. Ja, ni förstår, jag var sjukt trött.

MEN, vad händer ?! Jo, när jag väl lagt mig i sängen var det omöjligt att somna! Det gick bara inte, jag låg och försökte slappna av. Jag kände mig trött och att det var dags att sova, men det gick inte att somna. Jag var så trött att jag blev kinkig och irriterad på allt och gick upp och försökte få Fiddes ömkan lite, för det var ju faktiskt synd om mig för jag var så trött att jag inte kunde somna!!

Vid kl. 23 slog jag på tvn, tänkte att jag kanske kunde somna till den. Jag blev inte ett dugg tröttare... (Kollade förresten på "Phone Booth", den är så himla bra. Se den om ni inte sett den.) När filmen var slut trodde jag att NU så ska jag nog somna.

Då hade Fidde kommit och lagt sig också och somnar man inte innan honom så får man ju också ligga och lyssna på hans retliga snarkningar, varierande men ständigt återkommande... Vid varje inandning och utandning så är det som att han typ "haha, jag sover, det gör inte du! haha." Det underlättar inte ens insomningsförsök. Så tror klockan var framåt 4-5 när jag somnade idag/inatt igen, solen hade i alla fall börjat gå upp och fiskmåsarnas skratt var något av det sista jag minns att jag tänkte på...



Visst är det irriterande? När jag för en gångs skull känner att nu är jag trött och nu borde jag verkligen sova, nej tjii fick jag.

Nästa gång det inträffar ska jag banne mig skita i tänderna och somna med kläderna på! Ingen tid att förlora.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0