Tröttsamt

Godmiddag!

Jag börjar bli riktigt trött på min skola!! Den kallas för möjligheternas skola och kommunen är såååå stolt över sättet man arbetar på skolan. Fan heller att det ett bra studiesätt. Skit i all elevdemokrati och sånna fjanterier, återinför läraren som ledare i klassen! Åh. Blir så upprörd.
Imorse åkte jag upp till skolan för att jag skulle ha lektion i biologi, trodde jag. Det slutade med att jag åkte hem på rasten för jag orkar inte med alla "ungdomar" som skulle fatta egna beslut. Tonåringar som fick eget ansvar att ansvara för studieordningen och upplägget på kursen men som hellre kollade på sina bärbara datorer, uppdaterade facebook, kommenterade på facebook och kollade på YouTube. Vart är lärandet i det hela? Det enda jag lärde mig på lektionen var att jag inte har tålamod för sånt här. Så efter två timmars lyssnande på ett evigt dividerande så pallade jag inte mer utan tackade för mig. 

Vad har hänt med att lärarna lägger upp kursen, kursmål, lektioner och uppgifterna?! Det blir ju bara flum om det hela. På 1,5timme försökte eleverna komma överens om vilket kapitel vi skulle läsa i tredje hand! *SUCK*

Nu ska jag inte klanka ner på alla eleverna i klassen, för en del var faktiskt engagerade, en del tog över hela klassrummet och agerade lärare/politiker/diplomat och diktator i vissa fall också. Vissa tog initiativ och fick noll feedback, stackarn. Men han var tapper kämpe.

Ja, ja, nu är jag hemma i alla fall och ska jobba vidare med handels-uppgifter innan jag traskar iväg till Farmor.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0