Livet är underbart!

Jag sitter och försöker skriva om filmen "La vita è bella" och det är skitsvårt. Uppgiften lyder "Välj ut en scen ur en av de, i ditt tycke, 1900talets bästa film". Jag som har typ mängder av favoritfilmer, minst en i varje genre. Men jag har till slut bestämt mig för "Livet är underbart" eller "La vita è bella". Nu kommer vi till det som är svårast, välja en scen! Gud det är så himla svårt. Man vill ju bara presentera hela filmen! Tror jag har nästan bestämt mig för denna scenen som är här nedanför, men inte säker, det är skitsvårt! Det är kanske ett konstigt val, men den förklarar bra filmen och var den går ut på men också Guido som person. Tror det får bli den.




Nu när jag sitter och läser om Roberto Benigni (regissören och skådespelaren i filmen) så fick jag veta att det var han som yttrade den numera kultförklarade meningen "I scream, you scream, we all scream for icecream", det hade jag inte en aning om. Kul. Den är så rolig. Älskar detta klippet.



Vad har du på ♥ ?
Postat av: adisa

OH! får ja lånna den filmen??? eller har du den?

2010-04-30 @ 19:27:23
URL: http://mekicadisa.blogg.se/

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0