Farmor's mockarutor

Ikväll har jag bakat Mockarutor, en kaka som har många namn, Chokladrutor, Kärleksmums och Snoddas. Mitt recept känns uråldrigt med kaffekoppsmått. Men ett nyare och fräschare finns här.

Jag fick lust att leka matlagningsprogram när jag bakade så här kommer min bakning...


 Bak-outfiten. Pannband så håret kommer bakåt, och min nya klänning jag köpte idag =)





Ägg och strösocker vispas poröst.




Blanda i kakao och vaniljsocker
(jag använder nästan jämt vanillinsocker, det smakar likadant tycker jag)


 

Blanda mjöl och bakpulver och häll i det i smeten, växelvis med mjölken.




Häll i smällt smör.


 Häll i smeten i en långpanna och skjuts in i ugnen!



Florsocker, kakao, vaniljsocker, smällt smör och kallt kaffe blandas och blir en glasyr. Mums.



Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0