Bloggtorka

Det är lika dött i bloggen som det är i mitt liv just nu. Jag gör ingenting och får ingenting gjort. Har noll energi och inte ens vädret kan locka mig ut.

Eh, vad har jag gjort idag? Jag har sovit väldigt länge, diskat, plockat i ordning tvätten från hrm...i måndags. Fryst in massa mat. Lyssnat på "Christer" och kollat på "Top model". Pratat i telefon, hejat på Ida och Evelina på gatan men den största delen har jag ändå suttit vid datorn och i princip inte gjort någonting. Typ suttit inne på Facebook och försökt att fördriva tiden på att gå in på massa människor som man inte sett på länge och typ tittat in på deras sida, alltid lite upplysande.

Men nu väntar jag mest på att Fidde ska komma hem så vi kan äta, det är ju så tråkigt att äta ensam, och sen ska jag väl typ sno hans jobb-dator och sköta om mina simsar "Lisabeth" och "Fredrik" och deras just nu 3st barn, soon to be 4st. "Lisabeth" har inte hunnit jobba en dag av sitt vuxna liv för hon är gravid och tar hand om ungarna hela tiden...aj aj aj. Hihi.

När jag surfade runt lite under dagen så kom jag av någon jätte skum anledning att nynna på "Do do do...cho cha cham". Ingen aning om de tre sista orden men det är min tolkning av "Do do do" av Job2do som var en låt som spelades överallt i Thailand förra året och även i år. Jag vet att Evelina gillade den i alla fall, hihi. Den är trallvänlig men det är ju bara "do do do" man kan sjunga med i, hehe, eller vad säger ni?








Jag mailade till Foki och frågade vad de sjöng och vad det betydde så nu vet jag vilka de rätta orden är istället för min egen "...cho cha cham".

Här är hennes översättning:

Doo doo doo doo tur tum, tummai teung tum gup chun dai?

Se, se, se, se vad du har gjort. Hur kunde du göra så mot mig?


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0