Hyperaktiv

Jag är så himla hyperaktiv idag, äntligen, jag har längtat efter en sån här dag då jag har fullt upp och kommer någon stans. De senaste veckorna tycker jag att jag har gått hemma och bara degat. Nu är det sportlov och jag är i full gång. Igår satt jag och gjorde upp ett schema över vad jag ska göra i veckan. Varje dag har jag satt upp ett ämne som jag ska plugga på, det passar ju bra då jag endast har fem ämnen och jag har något att göra varje dag. Idag är samhällskunskaps-dagen och som tur var började jag med det redan i torsdags och hade endast två frågor kvar att svara på som jag redan gjorde klara igår så jag kan genast börja på med morgondagens ämne, nämligen historia. Samtidigt som jag läser i min historia bok så har jag bullar på gång. Jag gick upp med Fidde vid tjugo över sex och så fort han hade lämnat mig med en puss i dörren så satte bullbaket igång. Jag trodde att det skulle vara lite svårt att få ihop degen då jag ännu inte äger en bakmaskin men det funkade bra med en elvisp uppsatt på ett stöd så det inte blev för hårt tryck på degen. Fiffigt, dock glömde jag att ta kort, det såg otroligt roligt ut. Halva bulldegen skall bli släta bullar som kan användas till sockerbullar eller semlor och den andra halvan ska bli vanliga kanelsnäckor. Funderar på att baka muffins med. Jag är egentligen inte alls sugen på något av dessa tre mumsbakelser men det är bara roligt att göra =) Efter jag är klar med bullbaket så ska jag fortsätta med historia frågorna, som förhoppningsvis blir lättare att svara på då jag läst på lite innan. Åh, jag är så nöjd över mig själv. Men jag känner att det behövs bara en pytteliten skitbit för att allt skall braka ihop och hela veckan är förstörd, men just nu väntar bulldegen som är färdigjäst och än kan inget stoppa mig. 

Ikväll ska jag och Fidde simma lite också, woho vi tar den stora simhallen i kommunen, Vaggeryds =) 

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0