Historia A

Som sagt jag sitter med historia frågorna och fastnar vid sånna där berättarfrågor, det är ju så sjukt svårt att veta vad fasen man ska skriva.

  • Berätta om arabernas expansion och kultur.
  • Berätta om kyrkans roll under medeltiden.
  • Berätta om den heliga Birgitta och Magnus Eriksson och Kalmarunionen.

Och så den jag håller på med just nu, Berätta om digerdöden. Jag sitter och läser lite om smittan nu, usch det bara kliar på hela mig och får för mig att det är en råtta här som springer runt och att dess löss skall hoppa på mig. Jag vet att jag bara inbillar mig men ändå det är sjukt äckligt.

Det är i alla fall skönt att bara ha fyra frågor kvar av de ursprungliga 16. Arabfrågan är lite klurig att få ihop, jag syter för att få ihop den. Nej nu ska jag fortsätta att skriva om den dära äckliga svarta blöd smittan.


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0