Debatt

Jag brukar aldrig kolla på ett helt program av "Debatt" på svt 1, men jag brukar ofta kolla vad det är för ämne. Idag förvånade det mig att ämnet intresserade mig. Dagens "Debatt" handlade om försäkringskassan. Jag har aldriig gillat försäkringskassan, inte för att jag någonsin kommit i kontakt med det eller så men jag bara har haft ett agg mot det. Inte blev det bättre efter idag. Jag blev så upprörd, visst det är menat att personerna som är med ska man tycka synd om men att sitta i tv och berätta om hur man blivit behandlad av försäkringskassan efter att för tredje gången drabbats av cancer eller när man just misst sitt barn och före detta tjej i ett brutalt knivmord, det är strongt. Jag förstår att inte alla på försäkringskassan är så okänsliga och allt men ändå, sjukt förbannad blir man. Jag har heller aldrig gillat politik och ministrar för de alltid ska åla sig ur saker och det blev minsann inte bättre denna gången heller. Jag stör mig så på det. Den enda som var vettig tycker jag var ju Maria Wetterstrand, nästan så jag gick och blev lite miljöpartist, haha. Som sagt jag brukar aldrig engagera mig i sånt här, men idag var det verkligen upprörande. Visst det finns folk som fuskar, men jag tycker som Maria (Wetterstrand) att är det inte bättre och låta de som verkligen behöver hjälpen skall få det än att sålla bort de där fuskarna?! Det tycker jag.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0