När mörkret faller

Vi kollade på "När mörkret faller" igår och den var grymt bra. Faktiskt en svensk film. Ni som har sett "Crash" kan nog gilla denna, det är typ ett svensk försök. En film med tre berättelser med folk som råkar illa ut på något sett och sen reser sig och blir starka. En film med och om fördomar. Jag blev riktigt rörd och slogs av att jag än en gång sitter och intalar mig som man gjorde när man var liten "Det är bara på film" men fan det är ju inte det, visst just scenen är film, men det händer i verkligen, ofta, varje dag. Det händer oftare och mer än man vet förmodligen och det är så jäkla skrämmande.  Det var en magstark scen där jag nästan spydde för det gjorde så ont i magen och tårarna bara rann. Så fruktansvärt.

Verkligen en film att rekommendera!


När mörkret faller


Även Crash är en dunderbra film.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Anonym

Den ska jag se! Crash är ju skitbra.

2008-10-29 @ 21:25:02

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0