Mask-kvinnan

Idag när jag skulle cykla till jobbet så var jag trött! Jag liksom tittade inte rakt fram på vägen jag typ tittade ner i backen, orkar inte hålla uppe huvudet. När jag tittade ner i backen fick jag se alla så maskar som låg och krälade över vägen. Och jag brukar aldrig direkt känna något får de små små varelserna typ som masker, myror, skalbaggar och spindlar mm.
Eller kanske jo!? Nu kom jag osökt att tänka på när jag var liten, kan inte redigt minnas hur gammal jag var, kanske 6års åldern?!, aja skit samma. Jag och Evelina lekte i alla fall och vi lekte med en mask som vi döpt till Bamse och den lät vi kräla runt på våra fingrar och jag tror till och med att vi gjorde någon liknande hinderbana eller kryptävling med några andra maskar. Men efter ett tag (kan ha varit efter kryptävlingen, då Bamse var lite utmattad) så tyckte vi att Bamse var lite blek så vi la honom på en träbit i solen. Vi tänkte att hade det gött där så vi lämnade honom för en stund och lekte med annat. När vi kom tillbaka en stund senare så låg Bamse och hade det ganska dött snarare än gött! Han hade alltså torkat i solen. Det kan låta ganska grymt faktiskt, men vi hade en fin begravning och sjöng en helt egenskriven låt "Bamse är död, Bamse är död"! DÅ kände jag lite med denna lilla mask.

Men det var inte det jag skulle berätta...
...när jag cyklade till jobbet idag så såg jag som sagt alla dessa maskar och jag råkade cykla över en, jag blev helt paff. Det kändes inte, men ett liv slocknade och blev bara mos. Jag blev lite ledsen och efter det cyklade jag sick-sack till jobbet. Jag kunde inte med och vara en maskmördare. Dock har jag fortfarande inget till övers för mördarsniglar, myror, skalbaggar eller spindlar för den delen, detta gäller enbart maskar!

Eller nej vänta, jag tänkte lägga in en bild på en mask nu...och de är förjävla äckliga. Glöm allt jag sa om att jag inte ska döda maskar, imorgon kommer jag att titta framåt och inte i backen till jobbet!

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Du, du är VISST VACKER!!! Vilket pucko förresten!! Men det var inte det jag skulle säga! Jo, ni badade ju Bamse och la honom för att sola efteråt. Det är iaf så jag minns det. Dog gjorde han hur som helst. Den värsta döden, den att torka ut, att brännas...haha!! Haha..fan va stört!!

2008-10-18 @ 11:53:31

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0