Loppis

Ja. idag var det upp i "ortan" för att loppis i jönköping stod på programmet. Mamma kom och hämtade mig klockan fem i sex. Framme vid tändsticksområdet i jönköping kutade jag in och tog två bord uppe på scenen, för där är det enda stället man får ha klädhängare. Första jag sålde var ett par av mammas skor för 5kr. Dessa människor som inte kan köpa ett par nya skor för 10kr....det gör faktiskt till och med jag i utlandet, så kom inte här och säg att jag prutar jag med, INTE SÅ BRA! Men vår inställning var mer "bli av med skiten" än att "bli rik". Så i slutändan kostade kläderna 1kr! En liten köpare fick en splitter ny "twist&tango" skjorta för 1kr! Den hade kostat 599kr på sisters. Usch nu när jag tänker på det får jag lite ont i magen! Men men, jag får skylla mig själv. Jag tjänade ca. 500-600kr. Det tycker jag är gött när en fattiglapp som jag har 64kr på kontot och 15kr på mobilen! Så dessa pengar ska jag leva på resten av månaden på.

Mina fina kreationer, som jag satte ihop för att sälja bättre, skulle folk pruta från 5kr för en kofta med ett märkeslinne under till 2kr. Herregud. Jag blev så sur. Linnet hade kostat i fullpris 495kr! "Nej, jag ska ha det för 5kr!" svarade jag!
Dock losade mina kreationer big time, jag som trodde att det skulle gå åt som smör i solsken!

Trött som gatan nu. Imorgon ska jag bara sova, för nu ska jag köra Adisa&co till Jönköping!

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0