Cool people

Herregud!
Jag måste berätta om de coolaste personerna jag vet just nu.

Min mormor och morfar.

Lite bakgrundsinformation:

Min mormor är 81år i år, sitter i rullstol sedan 40-50år tillbaka, hon är en väldigt klar och trevlig dam, smart och go på alla sätt. Hon är lite försiktigt, gillar inte att ta för sig för mycket som om man frågar henne om hon vill följa med en dit eller dit så frågor hon om det okej säkert 45gånger innan hon hänger med, för det var ju okej alla de 45gångerna. Hon gillar inte att man ska behöva köra eller röra på sig för mycket i onödan för hennes skull, men det gör vi ju gärna ändå. Hon älskar att hänga med oss, älskar att spendera pengar, vilket är väl tur för hon vann massa pengar för två år sedan, tihi.

Min morfar är en man som är 92år, otroligt pigg för sin ålder dock börjar han känna av siffran mer och mer just nu säger han. =( Han gillar att handla mat, det är hans stora nöje, han kör fortfarande bil och det gör han gärna till vaggeryds ica minst två dagar i veckan och på hemköp här hemma är han varje dag. Han gillar att prata med folk, han känner igen och gör det gärna mycket, dock har han lite pipig röst just nu pga. halsen. Han är en redig mysfarbror.


Idag när jag kommer hem från jobbet efter massa timmar med slit och skit och pain, säger min mamma: "Vet du, mormor tog färdtjänsten till A6 idag för att byta och beställa sina glasögon. Och så var hon på Lindex och bytte morfars diktafon och så fikade hon!" "Och morfar var i Värnamo och shoppade!"

Asså de är ju så goa. 81 och 92år gamla. Mormor rullade runt på A6 alldeles själv och Morfar tog sig runt på stapplade steg i Värnamo, jag är så sjukt impad. Jag vill tillägna detta inlägg åt dem. (det kanske du har fattat!)

Gud vad jag älskar dem!


Över till en annan cool människa, min vän Ida. Hon är i Thailand och idag har hon skrivit det första inlägget i hennes resdagbok. "Yihaaa", sa jag! Så kul och få höra lite mer, må jag säga. Och hon har äntligen fått prova en redig thai pancake, GRATTIS! Så länge hon har väntat.





image49

Roxette är lätt bland det bästa i musikväg Sverige producerat! Glöm ABBA!
Älskar dem. Har bara haft dem i öronen idag, Mumma.





Lay a whisper on my pillow
Leave the winter on the ground
I wake up lonely, there's air of silence
In the bedroom and all around
Touch me now, I close my eyes
And dream away

It must have been love, but it's over now
It must have been good, but I lost it somehow
It must have been love, but it's over now
From the moment we touched, 'til the time had run out

---------------------------------------------------------------------------------------------

Every time I see you
oh I try to hide away
but when we meet it seems I can't let go
every time you leave the room
I feel I'm fading like a flower

------------------------------------------------------------------------------------------

She says: hello, you fool, I love you,
c'mon join the joyride, join the joyride

-----------------------------------------------------------------------------------------

(Here he comes)
To bring a little lovin', honey
To take away the pain inside is everything that matters to me
Is everything I want in life
(Here he comes)
Oh lay a little lovin', honey
To feel you're gettin' close to me is everything that matters to me
Is everywhere I want to be

-------------------------------------------------------------------------------------------

Baby, sometimes I feel like dying
Driving while I'm closing my eyes
Movin' in and out of hidind
Trying to catch some truth in my life
Watching your stars and your moonlight
Come tumbling down from the sky
Take it now!

I'm gonna run to you
I'm gonna come to you
I wanna find you in everything that I do
I gonna run to you
I'm gonna count on you
I'm gonna follow
Bany, what else can I do?

----------------------------------------------------------------------------------------

She's so vulnerable, like china in my hands
She's so vulnerable, and I don't understand
I could never hurt the one I love
She's all I've got
But she's so vulnerable
Oh so vulnerable

------------------------------------------------------------------------------------------


I wish I could fly
Out in the blue
Over this town
Following you
I'd fly over rooftops
The great boulevards
To try to find out
Who you really are
Who you really are

I wish I could fly now
Wish I could fly now
Wish I could fly now




OVER AND OUT!

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0