Movies, birthdays and my dentist meeting.

Fredag morgon började med ett förbannat besök hos den förbannade tandläkaren. Som jag sa var det bara och gå upp, ta på sig, borsta tänderna som tog 10 minuter, åka dit som tog 10 minuter och vara där tog 10 minuter sen var det bara att åka hem som tog 10 minuter. Lade mig i soffan och tittade på "Pretty Woman", as planed. Den är ju bara för bra, fällde till och med en tår, förstår inte hur men jag lyckades. Jag och mamma låg och jäste och sa de klassiska citaten.
Här är några: 
Edward: You and I are such similar creatures Vivian. We both screw people for money.

Kvinna på polo matchen: Edward is our most eligible bachelor, everyone is trying to land him.
Vivian:
Oh, I'm not trying to land him, I'm just using him for sex.

Affärsbiträde: Hello, can I help you?
Vivan:
I was in here yesterday, you wouldn't wait on me.
Affärsbiträde:
Oh.
Vivian:
You people work on commission, right?
Affärsbiträde:
Yeah.
Vivian:
Big mistake. Big. Huge. I have to go shopping now.

Edward:
So what happens after he climbs up and rescues her? 
Vivian:
She rescues him right back.



Pretty woman

                                 Vivian: In case I forget to tell you later, I had a really good time tonight.





Sen var det dags för nästa film, "Den bästa av mödrar" or if you prefer in finnish "Äideistä parhain" or in english "Mother of mine", den har legat här hemma nu så länge och jag kände inte för att se någon av mina filmer så varför inte denna. Tittade, grät, grät ännu mer och sen var filmen slut. Maria Lundqvist är så himla bra iden filmen, usch ja.

Torka bort tårarna, hoppa in i duschen, dra iväg till Evelina för att direkt åka till staden där Andrea hade 18årsfest, vi var alla där plus massa Jönköpingstjejer. Jag var inte på party humör och det var inte mina brudar heller så vi var lite sega och kanske lite osociala mot de andra, i vilket fall jag. Så när de andra skulle gå ut så tog vi min bil hemåt igen, skönt var det.



Idag har det varit ett till födelsedagskalas, denna gång var det tvillingarnas tur, dock var enbart Lena tillgänglig så hon fick lite presenter och pengar och äran att bjuda oss andra på tårta och paj! Spelade lite genispel som alltid på släktträffarna, I Rocked, actually! 
    Begav mig hemåt och fick besök. Såg filmen "Flight 93", har sett den förr men för mina gäster var den en nyhet. Bra gjord film, dock hade den nog inte "sagt" så mycket om det inte var en autentisk händelse. Man känner liksom för alla människorna i filmen. Tror vännerna bredvid fällde några tårar, jag fällde mina första gången med.
Ja, och som sagt Vänner är bra, har tittat på programmet ikväll med mina braiga vänner. Två av de saknades dock, men de shakade loss på salsa party in the city of Råslätt. Gjorde inte mycket annat, lite segt, ingen var i party-prata-göra ansträngande saker-mood, men kul ändå.



Imorgon funderar jag på att åka in till stan eller kanske bara vara hemma och njuta av min typ sista lediga dag.
Usch vad säger jag, stan?! Nej för tusan, FILM. Är sugen på "Team America", har gått runt och sjungt på "What would you do, If you were asked to give up your dreams for freedom...Freedom isn't free
It costs folks like you and me"


Gary
Gary Johnston - the world hero

Gary Johnston: We're dicks! We're reckless, arrogant, stupid dicks. And the Film Actors Guild are pussies. And Kim Jong Il is an asshole. Pussies don't like dicks, because pussies get fucked by dicks. But dicks also fuck assholes: assholes that just want to shit on everything. Pussies may think they can deal with assholes their way. But the only thing that can fuck an asshole is a dick, with some balls. The problem with dicks is: they fuck too much or fuck when it isn't appropriate - and it takes a pussy to show them that. But sometimes, pussies can be so full of shit that they become assholes themselves... because pussies are an inch and half away from ass holes. I don't know much about this crazy, crazy world, but I do know this: If you don't let us fuck this asshole, we're going to have our dicks and pussies all covered in shit!

Holy shit, den är bra!



Hu, snart börjar det!

Skiftarbete, here I come.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0