Four Shades of Brown

Ingen sömn i Lisabeths liv så jag kom och tänka på "Fyra nyanser av brunt". Vi pratade om den innan "idag" (igår) på släktkalaset, en frågas svar var det nämligen. Och jag hade ju inget och göra nu så jag letade upp en av mina anteckningsblock från de forna tiderna, och fann lite berättelser ur filmen, tänkte dela med mig. Men man måste nog ha sett filmen för och inse hur kul det faktiskt är.


Mannen som sjunger denna sång, är död. Han sjunger på sin egen begravning, har spelat in en band som de sätter igång och på toppen av allt så är han ordagrant med dem under begravningen, han har fixat något, jag kommer inte ihåg exakt vad han kallar det men i alla fall så sitter han på sin egen kista och sjunger och pratar och rör sig, läskigt men himla kul.


"Här kommer en liten sång från Orienten. Den heter "Ren & Oförfalskad glädje."
Det är lite bakgrundsmusik till festen. Okej, då kör vi igen.
"

"Dong, gong, gammal kinaman
Ding, dong, ding
Tjing, dong, kines

Vang, ving, vong
lång, tung stång

Spett, spett, ja, ja
lång, tung stång

Daj, daj, da, pa di daj, daj, da
Bjong, jang, tjing, mang, dang"

"Det var grejer det, eller hur?
Ni kanske är förvånade över sången men den lärde jag mig faktiskt
på den tiden jag var i Kina.

Ni har väl aldrig varit där?
Ni har väl aldrig varit någonstans?"



Nästa grej från filmen är en teaterpjäs som samma man skrivit.


KRÄFTAN

Ladies egentligen, en stor applåd för Sören H. Lindbergs enaktare..."KRAFTAN"

"-Hej hej. Får jag leka med er?
-Försvinn. Vi får inte leka med dig.

Sen så kom det en snäll travkusk förbi som såg vad som hände med kräftan.

Han tog mod till sig och sa:
-Kom till mig. Jag vill leka med dig.

Kräftan blev ju så jätteglad rusade fram till mannen och kelade med honom
och ville vara med honom på alla sätt och vis.
Men efter ett tag blev kräftan girig och började på och äta sig in i den gamle snälla travkuskens spänstiga kropp.

Allt djupare åt han sig, tills travkusken plötsligt en dag gick och dog.

Dålig kräfta, akta dig så du inte får en cellgiftsbehandlign.

Kräftan gjorde ju bara sitt jobb.
Det är ju inte kräftans fel, att han är satt till jorden för att sakta äta upp oss inifrån.

-Ni ska få cancer, ni ska få cancer. Ha ha ha!"




Allt från Killinggängets film "Fyra nyanser av brunt"

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0