I love my London!

Mina 96timmar ledigt spenderade jag på följande sett:

6 timmar - bilåkande
56 timmar - London
30 minuter - "Ingemansland"
9 timmar - sovande
resterande timmar och minuter har jag inte en aning om vart de försvann


Okej, som jag skrev innan så har jag presic kommit hem från ca.56timmar i London. Det hör man ju nästan att det var hektiskt, stressigt och det gick - så snabbt! Tänkte berätta lite vad vi hittade på under denna korta tid, vi hann faktiskt med bra mycket!

Fredag

Vi hade bestänt att försöka åka vid klockan 3, men det sket sig. Men vi var i alla fall iväg innan 4 vilket var ett plus. På väg till Säve, stannade vi i Borås och handlade och åt på McDonald's, där körde vi två gånger i McDriven för vi skrattade så mycket att det blev lite fel. Det var kul. Framme på Säve, hade vi hela 3 timmar att slå ihjäl, vi hade nämligen räknat med en himla påsktrafik, som inte alls visade sig. Men det gick bra. När man har trevlig sällskap så går det ju. Flyget var lika flummigt som alltid. Landade på brittisk mark ca. 23.00, svensk tid. Buss till marble arch, där vi tog ännu ett McDonald's och sen bussen till Holland Park. Shit, där utspelades en mycket komisk scen. Vi alla stod och letade efter "Holland Walk", på kartor och skyltar. Ida ställde sig till och med och skulle vifta till sig en taxi när jag och Johannes nog hade bestämt oss för att vi skulle prova gå in i parken för att leta lite där inne. Vi gick och gick en bit tills vi kom på att vi gått fel så tillbaka till busshållplatsen, vill påminna om att detta är ca. 2 på natten, alla är mycket trötta. Väl tillbaka på busshållplatsen ser, tror det var Ida eller Sarah att typ mindre än 20meter därifrån står det "Holland Walk", precis bakom oss, hela tiden. Shit asså. Till råga på allt så stod det till och med en skylt precis över där Ida stått och viftat efter taxi, "Youth hostel"! Komiskt. Hittade hostellet och hoppade i säng med 16andra brudar härligt! Somnade runt 3tiden.

Lördag

Vaknade 8.15, frukost halv nio, direkt ut på staden. Blev överlycklig när jag insåg att "Primark" hade öppnat på Oxford Street, Halleljuja! Köpte ett par skor och en klänning. Träffade Roland & Jennie och deras respektive på Piccadilly vid 12-snåret. Jätte kul! Vi alla var lite smått hungriga, så vi tog oss till Pizza Hut och käkade. Trevligt. Vi ville ut och shoppa mer så vi delade på oss och bestämde att vi skulle äta tillsammans vid 8 på kvällen med. Roland skulle fixa bord någon stans. Vi gick i affärer, men handladet lät vi vänta tills dagen efter. Vid 6tiden åkte vi tillbaka till hostellet för att fräsch upp oss, vi hade nämligen tänkt att gå ut efter middagen. Tillbaka på Leicester Square, för att möte upp gänget. Vi gick till en indisk resturang, mysigt och gott som attan. Sa hej då till Roland, Jennie, Helen och Andreas. PARTY! Öppnade bacardin, var på festhumör. Gick först till "Metro", men gick snabbt därifrån för det var inget för oss sa vi, sen tänkte jag vi provar på "After School Club" då, tog tuben till Holborn, men det måste ha lagts ner, det fast inget tecken på att det ens varit en nattclub, skumt. Tog bussen tillbaka till piccadilly, denna bussresa fick oss alla att önska att vi inte druckit den dära ölen eller åtminstone gått på toa innan vi åkt från resturangen. Shit alltså, vi var så kissinödiga. Vi kastade oss in på Burger King på Piccadilly, detta fick oss alla att uppskatta livet och toalett en aning mer. Vi gick ner tilll "Sound", vi tjejer kom in, men tydligen inte  killarna. Vi var väl därinne en halvtimme, innan vi tröttnade på musiken och folket. Väl ute från dunka-dunkat så träffade vi på killarna igen och alla var ganksa trötta så de ville hem, men jag ville träffa min kajsa, så jag beslöt mig för att gå bort till "Metro" till henne. Sagt och gjort, full blev man på kuppen. Dans, öl, pussar, fransmän, indipop, ja, vad mer kan man önska sig, av en lördagkväll? Shit jag hade stört kul. LIte läskigare var det dock att gå ensam på "Holland Walk" vid 4 på natten- Skyll dig själv!

Söndag

Upp när klockan ringer, 8.15. Frukost, checka ut vid 10. Nu var det tänkt att vi skulle shoppa allt vi såg dagen innan. Jag hade tänkt att glassa på Portobello, handla massa fint, men hela marknaden var som den aldrig existerat, ledsamt. Måste ha med den förbannade påsken att göra. Hela Oxford var typ stängt. Så de andra fick inte handla det de hade tänkt =( Träffade Kajsa och vi slog oss ned i Hyde Park ett slag, jag fick julklapp/födelsedagspresent, blev överlycklig. Menar filmer funkar alltid på mig =) Vi gick och köpte picnic och mötte upp de andra. Satte oss i Hyde Park med vår picnic, soft som attan. Sol, värme, vänner, musik, picnic, är ju bara för toppen. Brände mig lite på näsan, hehe. Drog ner till Leicester Sqaure, checka bio och sen drog vi några bloss i en shisha, innan vi åkte för att hämta vårt bagage på hostellet. Åkte till "Masons Arms", vid Edgware Road, där Kajsa, Mimmi, Pierre och Anthony satt och drack. Vi tog en öl innan vi var tvugna att åka till bion. Såg "Blades of Glory" en helt okej film. En film som kan vara kul att ha sett men inte den man direkt MÅSTE se. Sedan tog vi bussen till Stansted. Sen är allt en dimma för mig, var så trött så trött. Men jag vet i alla fall att ingen krånglade på flygplatsen, som jag aldrig tidigare varit med om på Stansted, jag hade för en gång skull tid att gå i taxfree affärerna, men hade ingen ork, köpte ett läppglans bara. Sen sov jag hela flygresan. Och körde hem, det var SEGT. Hela måndagen är helt dimmig, suddig, borta i princip, minns inte mycket vad som hände. Tror typ jag sov stora delar av den.


Idag har jag jobbat i alla fall.

Nu ska jag sova!

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0