Fullt-ös-helg

 I torsdags var jag och Lia på fika hos Titti och Sixten tillsammans med de andra mammorna i januarigruppen. Så himla kul att vi bildat oss ett litet gäng, som gillar att fika, tjöta och promenera. Vi har träffats några veckor nu och hoppas det fortsätter så, så roligt att följas åt och följa bebisarnas utveckling osv.
 
I början på veckan frågade Fidde om vi skulle åka till Gekås på fredagen och när han frågar så säger jag alltid Ja. ...eller jag skulle väl aldrig tacka nej till en tur till "det stora gula varuhuset" men när Fidde frågar så tvekar man inte en sekund. Så i fredags åkte vi dit tillsammans med mamma. Så roligt att handla till Lia, herregud, jag skulle kunna förköpa mig bara med grejer till henne. Det blev många böcker till henne, åh vad jag älskar böcker, hoppas Lia kommer göra det också. Sen blev det en vinterjacka, ett regnställ, en UVdräkt och en tankini till nästa år hihi. Bara vinterjackan som var till i vinter. Men de andra grejerna var sååå söta och billiga att jag inte kunde låta bli de nu, så Lia's snälla mormor handlade detta och lite annat till henne. Hon måste vara världens snällaste mormor (delad första plats med min egen fina mormor)! Sen blev det såklart en massa förbrukningsvaror hem och lite annat smått och gott. Lia skötte sig utmärkt hela tiden. Dock tar besöket på Gekås liiite längre tid när det ska ammas och bytas blöja osv. Men vi hade ingen brådska.
 


På lördagen var vi igång tidigt och åkte till Landmann för att haffa en ny grill. Vi hittade en, om än inte en sån Fidde hade önskat, superbillig klotgrill som vi var nöjda med.
Efter besöket så åkte jag och Lia till farmor och fikade lite tillsammans med pappa, syster, Ville och Elli. Åt lunch och födelsedagsfikade sedan hos mor och far. Pappa fyller år idag måndag så vi firade lite tidigare. Nya grillverktyg blev det och en flarra vin. Efter tårta och bus med Ville åkte vi hem och gjorde i ordning det sista inför kvällen. Vi skulle ha grillgäster. Toppen att vi köpt ny grill så Fidde kunde använda båda en med kyckling och en med sparris och haloumi. Madde, Daniel & Lova och Isabelle & Andreas var kvällens gäster. Så roligt och trevligt men det är väl självklart med sånt härligt gäng. Lova försökte lära Lia att krypa också, hihi.

Trötta tjejer som båda hade svårt att somna och ville vara uppe sent.

Söndagen började strax innan klockan 6, det brukar vara standard att vakna till då, men då kändes det sååå jobbigt. Jag kom inte i säng förrän 02.30!! Men det är bara att bita ihop. Vi slumrade en stund sedan, som tur var. Vid kl. 9 var jag nere och slängde skräp och pantade. Så skönt att det blev lite mindre saker inne i tvättstugan, för det ser för tillfället ut som ett bombnedslag, USCH!
Vid kl. 11 fick vi brunchgäster i form av Sanne, Pelle och lilla Lo. Syster och Pers grannar i Jönköping som vi kommit att umgås med när vi hälsat på däruppe och bland annat firat midsommar tillsammans med i 3 år. Det vart husesyn, egengjorda räkmackor och sedan en promenad i området för att visa barndomshemmen och omgivningarna. Så mysigt och trevligt söndagsnöje.
När de åkt hem så däckade hela familjen här, Lia i vagnen, Fidde i soffan och jag i sängen. 3 timmar sov vi! Så välbehövligt och oerhört skönt. Efter sömnen kom svärföräldrarna på besök och lite kaffe.
Sen var det soffläge och inte många knop resten av kvällen.
 
Sån härlig och fartfylld helg! Kul med sådana ibland, bara de varvas med lugna utan planer =)
 
Tack för mig.
 
 
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Isa

Tack så jättemycket för senast! Det var en jättetrevlig kväll med gott sällskap och finfin mat! Desserten var otroligt läskande :) Kramar

2014-07-08 @ 19:04:15
URL: http://isabelleemilsson.blogg.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0