SPC Flakes

Yesbox, det är min nya frukost. Mamma visade mig en artikel om denna produkt i förrgår och igår köpte jag den så nu ska jag prova i en månad i alla fall. Verkar hur bra som helst, bra för många olika typer av sjukdomar!

Känns tryggt att de inte satsat så mycket på designen och utseendet på förpackningen,
utan mer på forskningen. Haha. Det känns mer seriöst men en sån tråkig förpackning.



"SPC - Flakes är tillverkade av speciallprocessad havre som har visat sig ha betydande effekt vid olika sjukdomar där vätskeöverflöd har stor betydelse som t ex vid olika mag-tarmsjukdomar, diarrétillstånd och Méniéres sjukdom.

Har även visat sig ha betydande antiinflammatoriska egenskaper vilket visat i studier på inflammatoriska tarmsjukdomar(IBD) som Ulcerös Colit och Mb Crohn, vid reumatoid artrit och mastit."

 

 

Jag har ju Méniéres sjukdom sedan många år. Som tur är så drabbas jag inte så ofta längre av yrselanfall som jag gjorde i början, när jag var mindre, utan nu är det mer öronsuset och hörselnedsättningen som påverkar mig. Visst händer det att jag känner av lite lätt yrsel då och då, men det är en piss i sjön om man jämför hur det var när jag gick i låg- och mellanstadiet. Fy bubblan. Kunde inte rör mig utan att någon höll i mig och när jag väl hamnade i sängen så snurrade den runt - runt - runt. Spydde ofta i samband med anfallen också. Det känns ju lite som att åka en karusell som föraren aldrig vill stanna, trots att man skriker om och om igen "Staaaaannnnaaaa!!!".

Det jag inte har vetat, som nu framkom i artikeln, är att många Ménière-patienter drabbas av magbesvär. Det kan ju förklara en hel del varför jag alltid haft sånna problem med min mage men att läkare efter läkare aldrig kunnat förklara varför eller sätta någon diagnos. Även farfar, som också hade Ménière, hade magbesvär. Så det känns på ett sätt skönt att läsa det, det ger mig liksom en liten förklaring.

 

 

 

Så nu ska jag alltså prova dessa flingor i en månad till och börja med. Så hoppas vi på mindre magbesvär och öronsus osv. Jag kommer äta det som gröt. Provade idag på morgonen och kan säga att det smakade helt okej, precis som den fiberhavregröt jag brukade äta förr när jag jobbade. Jag slängde i några linfrön också.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Jag håller tummarna. Och jag blev också överlycklig?????kan man tänka eller skriva så! när jag läste att Meniere hade magsymtom också. Det förklarade ju mycket av dina plötsliga maganfall.

2012-01-19 @ 13:54:49

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0