Barndop

Idag var det dags för Ville att bli döpt. Dopet hölls i samma kyrka som Joanna & Per gifte sig i. Det var tre barn som skulle döpas samtidigt och jag trodde det skulle dra ut långt på tiden, men attans vad snabbt det gick. Eftersom i princip ingen i vår familj är särskilt kyrkliga av oss, så är sånt mycket välkommet! Prästen placerade sig mycket dumt hela tiden så jag kunde inte ta några bra kort alls på "handpålägget" och "plask i dopfunten" (ja, jag är inte så kyrklig som sagt). Men men vi får hålla tillgodo med de som blev. Efter kyrkan körde vi en bilkaravan till Joanna & Per's nya hus för att kika lite snabbt. Sen åkte vi alla till en lokal i samma hus där J&P bor, och åt smörgårdstårta och macarons. Paketer blev det en hel del också.

Här kommer lite bilder:

 


Villeman i den fina dopklänningen med nära 100år på nacken.

 

Älskar denna bilden! Snapshot - Totalt kaos runtomkring, Ville är sjukt uttråkad men Joanna & Per är superfina.

(Jag har suddat lite på denna bilden, och några andra, för jag vet inte hur glada de är att vara med på bloggen)

 

Jag har ju fått erfara att det kan ibland vara lite svårt att få med bebisen på bild när han tittar in i kameran samtidigt som mamma och pappa. Antingen gör han det och föräldrarna tittar åt ett annat eller tvärtom. =) Väldigt svårt, men säkert mycket vanligt. Hihi.

 

Joanna hade dukat fint i lokalen.

 

Moster och brottarn. (Inredningen i lokalen är väldigt udda!!! ;-))

 

Denna bräda är alltså den jag pysslade med!

 

 

Lite bättre bild.

 

Sen vart det kaffe och macarons, både med och utan äggvitor & mandel.

 

 

Villekillen i sin nya present. Han kommer nog springa bena av sig i den som jag gjorde i min.

 

Jag och Fidde stannade kvar när alla åkt hem. Fidde och Per passade på att utnyttja bastun som fanns i lokalen. Trevlig dag och kväll. Nuuu ska jag sova.



Vad har du på ♥ ?
Postat av: Emilie

Åh vilken fin present. Kan man beställa en? :)

börjar ju fundera på Novas doppresent :)

2012-01-15 @ 01:15:44
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se
Postat av: ♥ Lisabeth

Klarrrt om ni fixar en bräda =)

2012-01-15 @ 01:17:22
URL: http://lisabeth.se
Postat av: mamma

Superfina bilder. Du lyckas verkligen att få alla bilder perfekta. Att man kan ärva sånt :-)

2012-01-15 @ 09:23:36
Postat av: hairstyles

superfina bilder!

2012-01-15 @ 14:44:24
URL: http://xplaitbymalin.blogg.se/
Postat av: Mojje

Jättebra kort på dej o Ville! Och de andra korten var givetvis också bra! =)

2012-01-15 @ 17:40:01
Postat av: Joanna

underbara bilder! Som sagt det där "snapshotet" är ju för härligt rörigt;)Alltid lika kul att se korten efter din redigering, det är en helt annan grej!!! Allt blir snyggt liksom;)

2012-01-16 @ 16:11:38

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0