Stora släkten

Jag har tidigare kollat på alla avsnitten av SVT:serie "Vem tror du att du är?" och igår startade en ny säsong av den svenska versionen. Jag tycker ju det är så sjukt intressant med historia och sånt. Jag skulle också vilja vara känd, bara för att jag också skulle få vara med i ett sådant program och hitta massa saker jag inte visste om. För mig är det egentligen bara min morfars släktträd som är ett stort frågetecken, för både mormor och farfar har varit rediga djupgrävare i släkten så jag har namn på alla i led bakåt till år 1800-talet på båda sidor. De kanske har folk ännu  längre bak, tror det, men jag har i alla fall bara papper på 1800-talet. Tack för det, Mormor & Farfar! Sen har farmor stenkoll på sin släkt, men namn och födelse- och dödsår, så den sidan är också väl utfylld. Så som sagt det är bara morfars släkt led bakåt som gapar tomt =(

Så det hade varit grymt kul att ta reda på lite mer bakåt på den sidan. Jag får la ta tag i släktforskningen också på äldre dar =)




gif animation creator




Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Nämen där har du fel jag har släktforskning på morfars sida också. puss mamma

2010-11-10 @ 19:05:35
Postat av: lisabeth

Just ja, den dära tjocka stora boken finns ju!! Den hade jag glömt bort helt.

2010-11-10 @ 19:33:23

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0