Mormor Herthas stora pepparkakor

Nu ikväll har jag gjort i ordning degen till de stora pepparkakorna som min mormor och mormor Hertha gjort i alla år. I år är det första gången jag gör dem själv, så vi får hålla tummarna att de blir bra. Nu ska degen arbeta sig själv i 3 dygn, innan jag bakar ut den och smyckar den med en halv sötmandel.

Under tiden jag blandade ihop ingredienserna så var jag tvungen att gå och titta på kort av min mormor Hertha och tänka lite på henne. Hon var ju bara för söt!


Så, nu får den leka för sig själv i några dygn innan jag särar på den.

 

När jag köpte mig en recept-bok för många herrans år sedan så var jag fast besluten om att skriva i den med skrivstil för så var det skrivit i mormors, så otroligt snyggt. Meeen, jag har ju inte världens snyggaste skrivstil =) Så här och där är det inklistrat och skrivit med min vanliga handstil.

 

(Förklaring för folk som tycker det var mycket mormor hit och dit. Mormor Hertha är min mammas mormor, men vi har alltid kallat henne "Momo Hertha" likadant med mammas morfar, som är "Mofa Allan". Mormor Inga-Lill är min mormor. Och Morfar Viktor var min morfar.)


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Wow! vad avancerad du är! hoppas du lyckas

2010-11-30 @ 17:20:06

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0