Joannas examen och lördag

Gash vilken dag.

Gick upp kl. 6 för att åka till stan vid kl. 6.45 för mamma skulle åka till doktorn innan vi åkte till ceremonin. Vid 8-tiden var vi hemma hos Joanna&Per för att äta lite frukost och göra oss i ordning innan ceremonin i Elmias konserthus. Vid typ 9.20 åkte vi till konserthuset, Joanna skulle vara där vid halv och vi var tvungna att sitta ner vid kvart i. Vilket inte alla varit lika tydliga med att förklara för sina anhöriga som Joanna varit =)  

Ceremonin var som alla högtidliga ceremonier, lite lätt långtråkig, lite väl långa tal från talare med sömnig röst. Men sen har ceremonier också en charm på något sett. Det var i alla fall väldigt trevligt att se när min syster som nu också har ett yrke som syster, gick fram och tog emot diplom och brosch.

Efter ceremonin drog vi iväg in till stan för att äta lite lunch, vilket vi inte var ensamma om att göra. Vi gick runt till lite olika restauranger och hamnade till slut på "La dolce vita" som hade helt okej mat. Därefter delade vi på oss och jag, mamma o pappa drog iväg till A6 för att shoppa lite och inhandla blommor till den nyexaminerade sjuksköterskan.

Vid 14.30 var vi återigen tillbaka hos Joanna&Per och där satte vi igång med värsta tomteverkstaden. Alla pysslade med olika saker till smörgåstårtan. Per bredde majonäs, pappa och jag garnerade en tårta medans mamma och Joanna pysslade med en annan. Allt på löpande band. De blev grymt snygga tycker jag, inte direkt den vanliga typen smörgåstårta minsann.

Från kl.15 var det öppet hus och det var väl folk där ända fram till runt kl.21-22-tiden. Därefter och fram till kl. 2.30 var jag och Fidde de sista gästerna kvar. Så trevligt och mycket skratt. Men så trött jag var dagen efter, herregud. När systern började sjunga på franska och de alla sluddrade lite härligt kändes det som att det var dags att åka hem. ; )
Jag körde hem så jag drack ingenting under kvällen men tusan, det kunde jag lika gärna gjort så dåligt jag mådde i lördags. Huvudvärk till tusen.


Lördagen bjöds promenad med Emilie och Tösen. Därefter en snabbdusch och sen lagades goda hamburgare som Jag, Emilie, Fidde o Rille smaskade i oss. Jag var så sjukt trött att jag knappt orkade sitta upp när jag åt, så därför spenderade jag resten av kvällen liggandes i soffan.

Igår gjorde jag verkligen ingenting, bara gled runt. Såg en bra film som jag kan rekommendera "The Little Traitor".

Nu ska jag fortsätta med Naturkunskap B - uppgifter. Usch då.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Så fint skrivet! Ja, men det var visst väldigt viktigt det där med sittande vid 9.45 Eller tydligen inte...hehe!

2010-01-26 @ 11:23:30
Postat av: Jennie

Joanna, jag är imppad!!

Första gången på 3 år som du inte kommer inrusande med lite lagom flås å cykelhjälmen i högsta hugg !!! =)....

2010-01-26 @ 19:29:42
Postat av: adisa

självklart. har den på datan men kan lägga den på usb, men e asså inte så bra kvalitet men funkar :)

2010-01-27 @ 23:06:31
URL: http://mekicadisa.blogg.se/

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0