Summering av 2010

2010 skulle varit det bästa året i mitt liv, hade jag bestämt! Men jag aldrig mer säga något sådant innan året har tagit slut. 2010 blev mitt sämsta år någonsin, såå många besvikelse och tårar på ett och samma år, fy tusan. Men några ljuspunkter har det såklart funnits och de står med i listan nedan.

 

En minut till sen är detta skitåret ett i historien. GOTT NYTT ÅR!


Fortsätter även detta året med listan som jag gjort varje år. Här är listorna från 2007, 2008 och 2009.



Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Gick på Sofie&Jamies bröllop, det har jag aldrig gjort. Jag har aldrig läst 29 böcker på ett och samma år, så det är rekord. Har nog heller aldrig bakat och pysslat så mycket som i år.

Höll du några av dina nyårslöften?
Författar aldrig några nyårlöften, därför slipper man skammen om man inte håller dem.

Blev någon av dina vänner förälder i år?
Jag känner några som blev föräldrar men de är inte några nära vänner.

Dog någon som stod dig nära?
Min kära och älskade morfar dog. Det gör så ont att sätta ihop den meningen.

Vilka länder besökte du?
Danmark

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha 2011?
Ja det är det!

Vilket/vilka datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

  • Dagen morfar somnade in. (Det är det enda datumet som inte kan sätta sig i mitt minne, jag har ingen aning om datumet på den dagen. Det enda jag vet är att det var mellan 20-31 Januari, men inte mer specifikt än så. Ni som känner mig vet att jag kan minnas de flesta datum och nummer.)
  • 29 Maj – Sofie & Jamies bröllop
  • Sommaren med Fidde
  • 12 November – Mia Skäringer på scen i Jönköping


Vad var din största framgång 2010?
2010 har bara varit en enda stor motgång.

Största misstaget?
Tvinga mig på skolan.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, jag har varit sjuk under i princip hela året.

Bästa köpet?
Har nog inte köpt något extraordinärt i år, men tror att min kommande garderob och köksassistent kommer vara 2010/2011 bästa köp.

Vad spenderade du mest pengar på?
Hotellrum i Danmark och den textilklädda pallen. (UPDATE: Köpte ju förresten en KitchenAid Artisan för mina julklappspengar från mor&far)

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina julklappar

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2010?
Just the way you are av Bruno Mars
Från och med du av Oscar Linnros
Dum av dig av Daniel Adams-Ray
Gloria av Mando Diao (Fiddes version)


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Definitivt ledsnare!

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade jobbat istället för att försökt plugga, så att jag kunde ha rest och gjort mer. Och att jag hade låtit bli att oro mig så förbannat mycket.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Samma svar som förra året : Grubblat, shoppat (för ekonomins skull)

Hur tillbringade du julen?
Julafton hos mina föräldrar med moster med familj, mormor, farmor och farbror. Annandagen hos svärföräldrarna med hela Fiddes familj.

Blev du kär förra året?
Samma svar som förra året: I prylar - Ja, massa gånger. I människor - Ja, Fidde, 100gånger om.

Hur många förhållanden hade du förra året?
1.

Favoritprogram på tv?
Vem tror du att du är. Dexter. Svenska hollywoodfruar. 90210.

Bästa boken du läste förra året?
Jag läste väldigt många böcker förra året och de som satt lite efterspår har väl varit:
Skynda att älska
Små citroner gula
Häxan från portobello
Veronica bestämmer sig för att dö
Luftslott
Dyngkåt och hur helig som helst
Jag vill inte dö, jag vill bara leva

Största musikaliska upptäkten?
Bruno Mars.

Något du önskade dig och fick?
Jag önskade mig inget, men fick allt jag kunde ha önskat =)

Något du önskade dig men inte fick?
Jag har önskat saker i hemlighet hela året, men som jag inte fått.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Inget speciellt alls... min födelsedag 2010

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Ja, det finns det!

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Bekvämt.

Vad fick dig att må bra?
Fidde. Och de nära vännerna.

Vem saknade du?
Morfar. Men också människor som jag tidigare haft bra kontakt med.

Den bästa nya människan du träffade?
Har nog inte träffat en enda ny människa i år, tyvärr.

Årets sötaste?
Lukas

Årets hetaste?
Min tid i köket.

Årets största kärlek?
iPhonen

Årets besvikelse?
Min kropp

Årets bästa?
Mormor

Årets snällaste?
Fidde


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0