Gammal idé fick nytändning

Jag har länge, länge, länge velat ha ett porslin set men olika tallrikar. Blandade hur som helst, gamla som nya. Jag har varit och ryckt i många tallrikar nu det senaste på Kupan, Erikshjälpen och nu senast på Moheda loppis. Men när jag stått där och hållt i tallrikarna och noga valt dem med omsorg, så märker jag att jag tänker "Usch vad skitig jag blir om händerna" eller "Jag måste ta handsprit när jag är färdig här". Det har alltid slutat med att jag lagt tillbaka tallrikarna igen och gått ut och dränkt mina händer i handsprit, både 2 och 3 gånger efter varandra! Jag har verkligen problem med baciller. Tänk hur många gånger jag skulle diska dem innan jag tyckt att de var rena nog. Så ett tag trodde jag att jag var tvungen att överge min idé om att ha blandade gamla tallrikar. =(

Men i helgen började jag fundera på om jag kanske kunde handla nya tallrikar från olika affärer istället. Blanda nya tallrikar, det kan ju bli kul det med. Efter det att Evelina också nämnde det när jag pratade om detta, så bestämde jag mig för att jag ska börja min samling nu. Redan på kvällen i lördags hade jag inhandlat det första bidraget till mitt nya vardagsporslin. Jag älskar tallriken!!!

Det är inte bara tallrikar jag ska börja samla ihop utan också olika muggar/koppar.




Första tillskottet




De två första muggarna



Fortsättning följer...

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0