Jag mådde bättre tills...

jag läste på Blondinbella's blogg i någon himla annons från hjärnfonden! Jag har nog någon hjärnsjukdom tydligen...vissa saker stämmer in nämligen, på shoppiongberoende...hm.




"Shopping är roligt och kan verkligen få en på bra humör. Men vart går gränsen till ett sjukligt shoppingbetende? Är det när man tröstshoppar eller när man inte kan sluta tänka på vad man ska köpa nästa gång? Är det när man börjar låna pengar för att kunna köpa det där klädplagget eller den senaste teknikprylen? Eller är det när man börjar ljuga för sin omgivning och gömmer det som man har köpt?


 

Shoppingberoende liknar faktiskt många andra beroenden. Men det är fortfarande en dold sjukdom så få vill tala om. På http://www.hjarnfonden.se/ finns mer information om beroende och andra hjärnsjukdomar. Den skam som är kopplad till beroendes är stor hos dem som är drabbade och deras anhöriga. Det medför att många inte får sin diagnos i tid. Gör som jag! Våga tala öppet om beroende, så kanske vi kan hjälpa andra en bit på vägen."



Fast nu när jag gick in på sidan så hade jag visst fler hjärnsjukdomar inte bara beronde, migrän finns med också och det lider jag ju av.


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0