Sjukstuga

Herregud vilken vecka vi haft. Började mysigt och bra med semlefika i Vaggeryd hos Alexandra och barnen, tillsammans med Madde & Lova. Och tisdagen firade vi Lias kompis Elvira som fyllde ett år i måndags. Jättemysigt kalas med god glass och kladdkaka, mums. 
Lia somnade tidigt för att vara hon så jag tänkte att tusan jag lägger mig oxå. Så klockan 20, låg jag redan i sängen för natten, trodde jag. Vid typ 20.30 vaknade Lia igen och var helt otröstlig, Fidde fick runt med henne och försökte få henne lugn men tills slut hamnade hon inne hos mig och fick lite mammagos. Precis när jag läst ett sms från Madde om att Lova precis spytt så spyr Lia ner sig själv, mig och sängen. Här började flera timmars kräkande. Det var sååå synd om henne. Vi försökte spruta i henne lite vätska emellanåt men allt kom upp. Jag var väl egentligen inte jätteorolig men kände ändå att jag skulle ringa till 1177, bara för att dubbelkolla och få råd. Det slutade i pannkaka, sköterskan i luren stirrade upp mig så pass att på vägen in till barnakuten var jag så rädd jag aldrig varit. Trodde jag skulle förlora Lia, frågade Fidde hela tiden (jag körde) "Andas hon??" Hon bara sov jättehårt. När vi kom fram fick vi saft och en spruta att ge henne och hon vaknade till en stund för att sen somna stenhårt igen. Läkaren var såååå bra. Lugn, trevlig, ingav förtroende. Han undersökte henne och sa att han inte var orolig men att han märkte att hon var medtagen. Hon vaknade inte när han undersökte henne. Han tyckte vi kunde åka hem och försöka med vätska genom spruta, och går inte det eller att hon inte kissat dagen efter så var vi självklart välkomna tillbaka. Så på vägen hem var jag lugn. 
Dagen efter sov vi länge och det kom några spyor då och då. Men på kvällen verkade hon frisk. Hon var mycket piggare. 

Såååå då var det dags för Fidde. Han somnade i soffan och jag och Lia låg i sängen. Jag vaknar av det där ljudet, uuu blä. Jag somnar om. Vaknade 4, av att det är dags för mig. Nog att det är jobbigt att tömma sig själv på allt vad krafter heter, men att ta hand om ett litet barn samtidigt det är inte kul, lätt eller speciellt schysst mot barnet. Stackars Lia, svårt att ge henne den uppmärksamhet hon behövde. 
Snälla Madde & Daniel tog med henne ut på en promenad (läs: träningspass) ner till affären och handlade åt oss. Såååå snällt! 
Gårdagen var verkligen hemsk, Fy tusan. Så skönt att hela familjen typ somnade innan 21! Och sov till 9. Man kan säga att vi behövde vilan. 
Det känns bättre idag om än lite skakigt,  svårt att äta och blir helt matt av minsta lilla.

Vi har bestämt att vi inte gör om detta ;-) nu har vi gjort vinterkräksjuka hela familjen och det räcker nu.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Anonym

Usch fy vilket dygn ni haft. Fruktansvärt!!
Vilken tur att Lia piggnade till så vi slapp ses på barnavdelningen :)
Hoppas ni alla är piggare nu!! Kram

Svar: Det var det enda jag tänkte på, på vägen in, får vi ligga inne så finns i alla fall en vänlig själ som man kan luta huvudet mot!!
Men som sagt tur ändå att vi slapp.
Sååå nu är vi la klara med detta båda våra familjer tycker jag 😘
Lisabeth

2015-01-30 @ 19:48:13
URL: http://alexandrajakobsson.blogg.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0