Lia 1år

Alltså 1 år är skorpan idag! Herregud, det har verkligen gått SNABBT. Igår kunde jag inte somna, jag vet inte om blev lite "nostalgisk" eller vad det var. Jag låg och tänkte tillbaka på året och på dagen för ett år sedan. Så märklig känsla. Samtidigt som man känner sig "uppfylld" av kärlek så kände jag mig samtidigt tom på något konstigt sätt. Vet inte hur jag ska förklara. Lite ångestkänsla. Typ att det gått så fort, har jag njutit ordentligt, har jag uppskattat allt osv osv. Ja ja, jag hoppas det lägger sig snart.
 
Vi har i alla fall firat ongen ordentligt, i dagarna tre har det varit kalas. I lördags var det familjen, min och Fiddes. I söndags var det Lia's kompisar. Slutligen idag kom mormor och farmor och åt lite tårta och drack lite kaffe.
 
 


Jag har gjort inbjudningskort till kalasen i helgen. Blev okej till slut, jag hade en annan bild i huvudet från början men tiden hann inte till.



Lördagens kalas med familjen


Lia fick en gunghäst av sin farmor och farfar. Andra presenter kommer i ett annat inlägg.

Tjejen som älskar att blåsa ljus lyckades såklart blåsa ut även sitt tårtljus.


 
 

Till söndagskalaset hade jag gjort en melontårta till småttingarna. 7st "ettåringar" (några lite äldre, några lite yngre - drog alla över en kam nu) ska ju såklart också få tårta.


Medans mammorna fick hugga i denna godsaken. Jag lärde mig efter Lia's dop att jag kanske ska be om hjälp. Så för att ha ett mindre stressmoment så bad jag Anna-Maria om hjälp. Så hon levererade två tokfina tårtor som jag bara kunde spritsa och dekorera. Kändes nästan synd att förstöra tårtorna med min fula spritsning men men. 



Hade gjort ett litet gottebord också


Är det barnkalas så är det klart barnen ska ha med sig en "gottepåse" hem. Den inne höll en ballong, såpbubblor, en klämmis, en fruktstång och en pixi-bok "Singelns Visa".



Älskar att alla donar med sitt, så goa de där små!




Paketöppning i myshörnan. Lova hjälper till =)



 
Och idag på självaste födelsedagen så åt vi kalasfrukost.


Bananplätt-tårta med turkiskyougurt och blåbär. Smaskigt.
Okej, kom in i vardagsrummet och såg ett födelsedagsbarn trycka i sig lite popcorn som blivit kvar från igår, innan frukost. Men det får man när man fyller år.

 

Och lite paket såklart från mami och papi. Bondgårdsdjur och en familj i trä.


Och på eftermiddagen åkte vi och hämtade mormor Inga-Lill och Oma Lotte för lite födelsedagsfika.
 
 
En sån toppendag har vi haft idag, eller en sån toppenhelg verkligen! Lia har varit på bästa humöret hela tiden och skrattat så hon tjutit varje dag. Hon gillar nog all uppmärksamhet =)
 
 
TACK ALLA SOM GRATTAT OCH VARIT MED OCH FIRAT VÅR LILLA SKORPA! Vi är så tacksamma och glada.
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Fidde

Fint ihopsatt och skrivet. Grattis lilla älsklingen!

Svar: Puss
Lisabeth

2015-01-13 @ 10:42:43
Postat av: Mads

Instämmer med Fidde! Kul för Lia att få läsas framtiden ❤️

Svar: Hoppas hon tycker det 😘
Lisabeth

2015-01-13 @ 13:48:05
Postat av: Joanna

Åh lilla sötskruttan, vilken helg hon har haft'! Så himla fint du har gjort!!! Melontårtan såg ju minst lika god ut!!! Tack för fint kalas och ett stort grattis igen till mitt lilla glada gudbarn💗😍💗! Puss

Svar: Tack själva 😘
Lisabeth

2015-01-13 @ 14:11:57
Postat av: mamma

Vilka härliga bilder! Man blir glad att se dem :-)

2015-01-13 @ 18:26:31
Postat av: Emilie

Fint så det förslår!! Lilla pluttan - hela ett år<3
Många inspirationsbilder till kommande 1-års kalas, hihihi ;-)
Kramelikram

2015-01-14 @ 18:34:31

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0